بدون استفاده از غذا با مشکلات مبارزه کنید

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون بدون استفاده از غذا با مشکلات مبارزه کنید بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

بدون استفاده از غذا با مشکلات مبارزه کنید قبل از عبور از این راه حل، اجازه دهید در مورد ابزار غلبه بر مشکلات با شما صحبت کنم. ابزاری که اگر در زندگی روزانه ی شما مورد استفاده قرار گیرد، آرامش و آسایش خاطر را به شما باز می گرداند و شما را از پناه بردن به غذا به عنوان مایه ی تسلی و آرامش مانع می شود. اگر آشفته و نگران هستید و خود را با خوردن دن بشقابی از شیرینی یا بسته ای از شکلات درمان می کنید، علتش این است که فکر می کنید علاج مشکل شما، خوردن آنهاست

روش های دیگری برای درمان و بازگرداندن آرامش وجود دارد که نیازی به صرف غذا ندارد. به همین علت است که باید در زندگی زمانی را به فعالیتهای کاهش دهندهی تنش و استرس اختصاص دهید.

شک دارم اگر از روی عادت در واکنش به استرس و ناراحتی احساسی پرخوری کنید، دیگر بتوانید بدون غذا خوردن خود را آرام کنید. بیشتر عادت کرده اید که چیزی چاق کننده در دهان خود بگذارید تا این که بخواهید فعالیتهای آرامش بخش انجام دهید.

وقتی سلول های عصبی شما در اثر اضطراب یا افسردگی یا به سبب واکنش ذهنی به این حالت احساسی تحریک می شوند، آرام کردن آنها کار آسانی نیست. مطمئنا می توانید با استفاده از برخی مواد شیمیایی مثل آرام بخش با غذاهای راحت الحلقوم پرکالری خود را آرام کنید. اما این روش بسیار مضر است و موجب می شود در را به سوی دیگر روش های مثبت که بسیار قدرتمند هستند ببندید.

این روش ها شامل استفاده از روشهای مؤثر در کاهش استرس هستند مثل، تمرینات تمدد اعصاب، آرامش و گوش کردن به موسیقی. طبق بیشتر تحقیقاتی که انجام شده است، این فعالیتها مستقیما روی سیستم عصبی شما اثر می کنند و این کار را با آزاد کردن اندورفین (آرام بخش طبیعی) مغز برای کاهش تنش و ایجاد احساس آرامش انجام می دهند. این فعالیتها طبیعی، غیر شیمیایی و ارزان هستند

وقتی فعالیتهای مختلف کاهش تنش را در نظر می گیرید، متوجه می شوید ! شاید نتوانید به تمرینات تمدد اعصاب و استراحت مثل تنفس عمیق دیافراگمی، یوگا یا مدیتیشن روی آورید. شاید فکر کنید که آنها کمکی به شما می کنند یا این که نتیجه ای در پی ندارند. اما اینها دقیقا همان چیزهایی هستند.

که در زمان اضطراب، استرس یا افسردگی به آنها نیاز دارید درست است؟

هنگامی که واقعا عصبی و تحت فشار هستید، واکنش های فوری و مطا وضعیت شما در جسمتان پدید می آیند، یکی از آنها گرفتگی عضلات مع شکم و دیافراگم شماست، صفحهی بزرگی از ماهیچه و عضله که در پایین

فردی قفسه سینه قرار دارد و برای تنفس به کار می رود، موجب می شود در حالتی سطحی و کم عمق نفس بکشید و این تنش و استرس بیشتری ایجاد می کند. اما با تنفس عمیق، که خود نوعی تمرین استراحت و تمدد اعصاب است، می توانید این تنش را دور کنید و از لحاظ ذهنی در رفع استرس متمرکزتر عمل کنید.

 

بدون استفاده از غذا با مشکلات مبارزه کنید

 

این یک موضوع مرموز شرقی نیست. این روشی سریع و عملی برای استراحت است و می توانید آن را همزمان و در هر جایی که بخواهید انجام دهید؛ پشت میز کار، در هواپیما، در اتومبیل، قبل از سخنرانی یا در زمان انجام تلفن های مهم فروش، حتی می توانید آن را بدون این که کسی متوجه شود، انجام دهید. تنها کاری که انجام می دهید کشیدن نفس عمیق تر و پرتر و دم و بازدم آهسته از بینی و بالا و پایین بردن قفسه سینه در حالتی یکنواخت است. در کمتر از یک

دقیقه، دیافراگم شما نرم می شود. ذهن شما آن را احساس می کند، تفسیر می کند و شروع به آزادسازی آندورفین می کند که سطح تنش را در بدن شما بیشتر کاهش می دهد. خیلی زود عصبانیت شما رفع می شود و شما در قلمرو ارامش به سر می برید. (در این زمینه، توجه شما را به دستورالعمل ها و روش هایی در مور چگونگی رسیدن به حالت کم تنش تر در ضمیمه ی الف جلب می کنم.)

حال ممکن است فکر کنید تمرینات تنفسی و تمدد اعصاب اعما مسخره هستند به من چیزی بدهید که بخورم.» لطفا درک کنید: فعلا زمان

آن نیست که قضاوت دقیقی در این باره کنیم، به استفاده از ابزاری که ممکن به صورت شگفت انگیزی به شما کمک کند، ادامه دهید. اگر اکنون بیزارد می کنید وآه و ناله راه انداخته اید، نشانه ی آن است که دارید خود را فریب می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه