برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی A

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی ادامه نکاتی در مورد برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی A بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

روز سوم صبحانه

چای سبز، نان، پسته کوبیده، میوه هایی که از ستون خنثی یا مفید استفاده کرده اید، مثل: آلو، گیلاس، شفتالو و پسته.

بر روی قطعات نان پسته کوبیده بمالید، میوه ها را به قطعات خیلی کوچک تقسیم کنید و بر روی نان و پسته قرار دهید و مجدد روی آن پسته ساییده بریزید.

نهار  آبدوغ خیار و راسته گوساله:

راسته گوساله، نمک، سیر، روغن زیتون، پیاز، تره، جعفری، پیازچه، خیار و ماست.

راسته گوساله را با نمک و سیر کوبیده و با روغن زیتون مخلوط کرده در افر، کبابی و سرخ کنید. سپس پیاز و تمام سبزیجات را ریز خرد کنید و همه را داخل ماست بریزید و همراه گوشت میل کنید.

عصرانه – انواع مختلف دانه های انگور، لیمو، شکر، گیاه آگار آگار (به جای ژلاتین) و بستنی خامهای.

دانه های انگور، لیمو، شکر و آگارآگار را بجوشانید و منتظر بمانید تا خنک شود و آن را همراه با بستنی خامه ای مصرف کنید.

شام – سیب زمینی، گل کلم، روغن زیتون، جعفری، پیازچه، کلم و تخم کدو.

سیب زمینی را خرد کنید و تکه های آن را بجوشانید و بعد در روغن داغ شده بریزید و سبزی ها را با آن مخلوط کرده، گل کلم های آب پز را بر روی سیب زمینی و سبزیجات اضافه کنید و در ظرف کشیده و روی آن مغز تخم کدو بپاشید.

روز چهارم صبحانه – چای سبز (تازه) آب حاوی لیمو، پنیر سویا، تخم مرغ، روغن و روز چهارم زیتون، سس سویا و پونه.

ابتدا با شکم خالی مقداری آب لیمو در آب ریخته و بنوشید. سپس با تخم مرغ و پنیر سویا یک خمیر تهیه کنید و در روغن بپزید، املت حاصله را در ظرف بریزید و روی آن قدری پونه بپاشید و میل کنید.

نهار – تکه های ماهی قزل آلا، نمک، پیاز، روغن زیتون، سرکه سفید، آب لیمو، پونه، خردل، پنیر سویا، سس سویا و هویج ماهی نمک زده را با پیاز در روغن سرخ کنید و سرکه سفید و آب لیمو را به آن اضافه کرده، پونه، خردل، پنیر سویا را قاطی کنید و مقداری حرارت بدهید. ماهی را در ظرف بگذارید و سس تهیه شده را همراه با قطعات هویج سرخ شده سرو کنید.

عصرانه – ماست، انگور و پودر افرا.

ماست و دانه های انگور را قاطی کنید و بر روی آن پودر افرا بپاشید.

 شام – (سوپ کدو و ماکارونی): کدو، روغن زیتون، آب لیمو توفو (سس سویا و پنیر سویا)، تکه های بادام هندی، ماکارونی، تخم کدو.کدوها را به صورت قطعات باریک طولی ببرید و با روغن زیتون سرخ کنید و آن را با آب لیمو و سس سویا و پنیر سویا قاطی کنید و کمی حرارت دهید. قطعات بادام هندی را به آن اضافه کرده و سپس رشته ها را به آن اضافه کنید و منتظر باشید تا آب اضافی خود را از دست بدهد. غذا را در ظرف بکشید و بر روی آن قطعات بادام هندی بپاشید.

روز پنجم صبحانه – قهوه، کرفس، آب هویج، پاودار، گندم، جو، فندق، تخم کدو، آناناس و شکر.

مخلوط بقولات موجود را در آب بجوشانید (توجه کنید که این مخلوط را از ۲۴ ساعت قبل در یخچال قرار داده باشید.)، فندق، تخم کدو و آناناس را با پنیر سویا (توفو) و شکر مخلوط کنید و با هم میل کنید. نهار – هویج، خیار، مخلوط سبزیجات، گندم، جعفری تازه، پیازچه، تره فرنگی، روغن زیتون، پیاز، سیر، پنیر و انجیر خرد شده.

گندم را بجوشانید و سبزی های خرد شده و پیاز را مخلوط کنید، پنیر رنده شده را بر روی آن بپاشید و در فر قرار دهید. خیار و انجیر را با روغن زیتون مخلوط کرده و همراه آن میل کنید.

عصرانه بیسکویت گندم – کمپوت گلابی

گلابی، آب لیمو، سرکه سفید، زنجیل، سرکه زنجبیل، میخک و شکر.

گلابیها را پوست بکنید و به آن آب لیمو اضافه کرده، آب، سرکه زنجیل، میخک و شکر را به آن اضافه کنید و همراه بیسکویت میل نمایید. شام – (نان و عدسی): پیاز خرد شده، سیر، آب لیمو، نمک، عدسی قرمز یا سبز، آرد، جعفری، سس سویا، نان و مرزنجوش

پیاز خرد شده و سیر را در روغن سرخ کنید، آب لیمو را به آن اضافه کرده، سپس آرد را به آن بیفزایید و بگذارید قدری خنک شود. عن پخته و ادویه را به آن افزوده و مجدد حرارت دهید. سس سویا را به آن اضافه کنید و همراه با نان تناول کنید.

برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی A

 

 

برنامه غذایی مناسب برای گروه خونی A

روز ششم صبحانه

چای گیاهی، آب گریپ فروت، کورن فلکس، گیلاس و شیر سویا۔

شیر سویا را با کورن فلکس مخلوط کنید، گیلاس هایی که هسته اش را درآورده اید به آن اضافه و میل کنید. نهار –

مخلوط سبزیجات، روغن زیتون، سیر، آب لیمو، نمک، پیاز، خیار، ترب قرمز و پنیر سویا۔

روغن، سیر و آب لیمو را با پنیر سویا مخلوط کرده و سپس قدری نمک به آن اضافه کنید و سبزی های خرد شده را با آن مخلوط کرده و سپس مصرف نمایید.

عصرانه – آب زردآلو، مارمالاد زردآلو، ویفر برنج.

بر روی ویفرهای برنجی مارمالاد بمالید و میل کنید. شام – کرفس، روغن زیتون، پسته شور، بادام هندی و آب لیمو.

قطعات کرفس را بپزید (ترجیحا بخار پز)، پسته را با آن مخلوط کرده و بادام هندی و آب لیمو را به آن اضافه کنید و در روغن تف داده و تناول نمایید.

و روز هفتم

صبحانه – قهوه، آب انگور و آرد جو.

جو را با شیر سویا بجوشانید و سپس بگذارید سرد شود، سپس دانه های انگور و پسته را بر روی آن بریزید.

نهار – گوشت مرغ، روغن زیتون، پیاز، قیسی، نمک، دارچین، انگور، برنج، نعناع و جعفری.

گوشت مرغ را درون روغن سرخ کنید. پیاز خرد شده، قیسی، نمک، دارچین و انگور را به آن اضافه کنید و ۳۰ دقیقه بر روی آتش ملایم قرار دهید. برنجی را که آماده کرده اید بر روی مرغ ها اضافه کنید و بر روی آتش با حرارت ملایم قرار دهید. سپس نعناع و جعفری را به آن اضافه کنید.

عصرانه – آناناس، عسل، بادام سرخ شده (خلال بادام و روغن گیاهی

قطعات آناناس را در عسل فرو کنید و روی آن را با بادام بپوشانید و با روغن در فر سرخ کنید و در ظرفی مهیای مصرف کنید.

شام – (خوراک سبزیجات): هویج، کلم پیچ، پنیر، خردل، پیازچه، تخم مرغ، بادام هندی و روغن گیاهی

سبزی ها را آب پز کنید، هویج را پوست بکنید و رنده کنید. پنیر رنده شده، خردل، پیازچه، تخم مرغ و قدری بادام هندی را با هم مخلوط کنید و مخلوط را در روغن سرخ نمایید. مخلوط حاصل را در ظرفی بریزید و تکه های پیازچه را بر روی آن بریزید و در صورت تمایل می توانید به آن پنیر نیز اضافه کنید.

نوشیدنی های مناسب

آب معدنی یا آب جوشیده، چای سبز، چای یا دم کرده گل گاو زبان. مخلوط ویتامین ها – «آناناس، توت فرنگی، انگور – گریپ فروت و لیمو.

هویج و ترب سیاه» جعفری و کرفس» و «قهوه و مقدار خیلی کم سرکه سفید و قرمز».

محصولات

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه