بهترین زمان برای خوردن غذا برای ورزشکاران

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون بهترین زمان برای خوردن غذا برای ورزشکاران بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای خوردن غذا برای ورزشکاران ؟

دکتر نانسی کوهن ، عضو انجم علمی تیم غذایی در کالج ماساچوست می فرماید که طریقه و تایم تامین انرژی بدن برای تمامی ورزشکارها تا حدی برابر می باشد، لیکن روال معمول ممکنه چند تغییر تغذیه ای را به همراه داشته باشد.

 

بهترین زمان برای خوردن غذا برای ورزشکاران

بهترین زمان برای خوردن غذا برای ورزشکاران

ایشان میفرماید: “به طور کلی ، می خواهید سه تا چهار ساعت پیش از ورزش 1 وعده غذایی دارای کربوهیدرات و پروتئین و چربی کم میل کنید. کربوهیدراتها بدن شما را با گلیکوژن مورد نیاز برای جلسه یوگا ، تمرین در ورزشگاه یا دویدن را تامین می کنند. او می گوید کربوهیدرات ها را کاهش دهید و ماهیچه هایتان زمانی برای تمرین به کار می ره که از کار افتاده شوند.

زمان خوردن غذا برای ورزشکارانی که قصد کاهش وزن دارند ؟

اگر تلاش دارید وزن خود را کم کنید، میل کردن 1 وعده غذایی شامل کربوهیدرات پیش از ورزش و رفتن به باشگاه بادیبیلدینگ ممکنه عجیب و غیر معمول به نظر آید. لذا (کربوهیدرات) های درهم تنیده نظیر لوبیا ، عدس ، غلات کامل و سبزیجات نشاسته ای، سوخت برای ورزش بهمراه مواد مغذی و فیبر را تامین میکنند.

بر مبنای گزارشات، کربوهیدرات های پیچیده برخلاف کربوهیدرات های تصـفیه شده-نظیر نان سفید ، کلوچه ، نوشابه یا خیلی از غذاهای از پیش بسته بندی شده شما را چاق نکرده و اشتهایتان را زیاد نمیکند.

اما برای ورزش در ساعت هایی به جز ساعت های صبح حتما آگاه باشید که بررسی ها نشان داده خوردن غذای کم حجم پیش از ورزش کردن موجب می گردد شما بهتر کاهش وزن بدید چون اندام کالری زیادتری می سوزاند البته منظور از غذا 1 وعده سبک است. یادتون نره که غذای حجیم و سنگین و فعالیت بدنی بالا موجبه خون رسانی به عضلات اسکلتی اندام و دیواره معده دچار معظل شود.

پس هرگز پیش از ورزش وعده غذایی حجیم نخورید.

اهمیت خوردن غذا قبل از تمرین ورزشی

کوهن بابت بهترین تایم میل کردن غذا قبل یا بعد از ورزش برای ورزشکاران پیشنهاد می گردد از خوردن چربی در وعده غذایی قبل از تمرین خودداری کنید زیرا باعث هضم غذا می شود.

 

اما خوردن پروتئین از ماهیچه های شما حمایت و محافظت می کند. کوهن توضیح می دهد: “در حین و بعد از ورزش ،

 

سلول های ماهیچه ای شما تجزیه و بازسازی می شوند. (پروتئین) های مناسب حاوی آمینو اسیدهایی هستند

 

که ماهیچه های شما برای تکمیل فرایند بازسازی سلولی به آن نیاز دارند.

آیا ورزش با معده خالی خوب است؟

با این حال ، ورزش با معده خالی ممکن است برای همه مناسب نباشد. غذا منبع سوخت بدن ما است و اگر معده ما خالی باشد

ممکن است با مشکل روبرو شویم. سارا کوری ، متخصص تغذیه در تعادل جسمانی ، می گوید: “برخی معتقدند بهتر است با شکم خالی ورزش کنید تا چربی سوزی به حداکثر برسد ، اما اگر کم انرژی هستید ممکن است تمرین کافی برای کاهش وزن نداشته باشید. اگر چیزی بخورید که انرژی شما را تامین می نماید ، احساس خوبی خواهید داشت و می توانید بیشتر ورزش کنید و کالری زیادتری بسوزانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه