تاثیر چاقی بر احساسات و عواطف

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون تاثیر چاقی بر احساسات و عواطف بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

اگر به احساسات زشت و ناپسند خود اجازه دهید که در قلب و روح شما ریشه کنند، دیگر فقط منحصر به موقعیتی که آنها را به وجود آورده اند نخواهند بود. آنها همه ی روابط و تأثیرات متقابل شما را با دیگر مردمان آلوده می کنند. شخصیت قبلی شما می میرد و حالا شما با این احساسات و عواطف ناپسند شناخته می شوید. در نهایت، این احساسات آن قدر قدرتمند می شوند که هویت، عملکرد و شخصیت شما را تغییر می دهد و نتیجه ی کار شما را آلوده می کنند.

با حفظ این حقیقت قدرتمند در ذهن، فکر می کنم می توانید بفهمید چرا باید از زندگی توأم با مبادلهی احساسی معیوب امتناع کنید. مادامی که این کار را می کنید، همان شما را از پا در می آورد.

حفظ احساس خشم، تنفر، انتقام جویی، انزجار و دیگر احساسات منفی، بدن شما را نابود می کند؛ همین طور روح شما را. شاید ساده باشد که بگوییم در زندگی پرمشغله و همیشه در حال تغییر امروزی ناچاریم. اجازه دهیم درد احساسی و ناسازگاری انباشته شود، اما توده هایی از مشغله های احساسی ناتمام می توانند کنترل شما را بر خودتان از بین ببرند و در نتیجه شما بارها و بارها با افزودن حجم غذا به درمان خود خواهید پرداخت

اگر مشکلات یا درد احساسی در زندگی شما ریشه بگیرد، باید بر خاتمه دادن به آنها اصرار ورزید. خاتمه دادن بدان مفهوم است که دیگر نباید مشکلات و دردها را به دوش بکشید. مسئله را بررسی کنید. سپس کتاب را ببندید و آن را کنار بگذارید. هرچه که لازم است انجام دهید. برای رسیدن به آن هرچه را لازم است انجام دهید. باید از انباشتن این نوع بار اضافی در زندگی خود بپرهیزید. باید به این نوع احساسات خاتمه دهید.

احساساتی که توصیف می کنم، زخم های باز ناشی از دغدغه های احساسی ناتمام از شخص یا مکان است: شخص یا اشخاصی که مورد هدف همه ی احساسات منفی هستند. اگر خراشهای درمان نشده از تتفر، خشم، انتقام و طعنه را تحمل می کنید، به این علت این کار را می کنید که هرگز رفتار شخصی که آن رفتار را با شما انجام داد، از لحاظ احساسی به فراموشی سپرده اید.

بقیه ممکن است اتفاق یا رفتاری را برای نشان دادن عکس العمل شما فراهم کنند. اما انتخاب با شما است که چه احساسی در مورد آنها داشته باشید. اگر تنفر را انتخاب کنید، آن گاه دنیا در مقابل چشمان شما تیره و تار میشود و باید خود را با خوردن غذا درمان کنید.

هدف از اجرای گام پنجم این است که به شما کمک کند تا کنترل احساسی مهمی

به دست آورید؛ به طوری که بتوانید در مورد خود تصمیم گیری کنید. وار همراه با تحمل مقداری درد است و مانع بازگشت بالقوه به رفتاری می شود که شما را از اهداف کنترل وزن باز می دارد. روند قدرتمندی که برای کمک به مردم به کار می رود تا کنترل احساسی خود را به دست آورند؛ چیزی که من آن را عکس العمل با حداقل تأثیر ( MER) می نامم. کلمه ی

«حداقل» به معنای حداقل چیزی است که می توانید برای رسیدن به کنترل احساسی به کار ببرید.

به منظور درک کامل این مفهوم اجازه دهید توضیح دهم که عکس العمل با حداقل تأثیر چیست؟ منظور، انتقام جویی یا گشتن به دنبال راه هایی برای زیر سؤال بردن دیگران نیست. اغلب چنین اقداماتی در دراز مدت فقط به خودتان صدمه می زند؛ زیرا در این حالت هنوز احساسات منفی و مخرب خود را حفظ کرده اید.

مار زنگی می تواند آن قدر عصبانی شود که حتی خودش را نیش بزند. وقتی انتخاب می کنیم که نسبت به دیگران کینه، تنفر و اکراه داشته باشیم، خودمان را نیش زده ایم

MER به دنبال ارضای نیاز احساسی شماست؛ بدون این که مشکلات کلی و جدیدی را به وجود آورد. شاید به معنای مواجه شدن با خود یا دیگر اشخاص و شاید به معنای اقدام قانونی است، شاید نیاز به بخشش یا عذرخواهی داشته باشد، شاید به معنای نوشتن نامه ای به شخصی یا محکوم کردن اقدام گناهکاری است، شاید شامل مراجعه به مشاور بهداشت روان، صحبت با یک روحانی یا واگذاری این وضعیت و نبرد احساسی به خدا باشد

روش های مختلف بسیاری برای نیل به کمترین اثربخشی وجود دارد، اصل رامیان به نتایج با حداقل هزینه است. وقتی کمترین واکنش اثربخش را می کنید، نیاز شما را به غذا به عنوان درمان کاهش می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه