تثبیت وزن

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی تثبیت وزن بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

تثبیت وزن

به هر دلیل مرموزی که باشه، حفظ اضافه وزن موجب می شود به نحوی احساس امنیت کنید. مورد (سندرا) را که در کودکی قربانی سوءاستفاده شده بود، به یاد بیاورید.

ساندرا خود را در پناه اضافه وزن خود حفظ کرده بود؛ به طوری که فکر می کرد جذابیت جنسی او با چاقی خنثی می شود. بدین ترتیب می توانست خود را از دید مردان پنهان کند.

شاید شما هم مثل سندرا می خواهید جنسیت خود را پنهان کنید و خود را ما یک پناهگاه پنجاه کیلوگرمی به نام چاقی پنهان کنید. این طوری دیدر نیست که در مورد جوانب پیشنهادهای جنس مخالف، ازدواج کردن خانواده فکر کنید.

وزن شما امنیت حاصل از خنثی بودن جنسیتی را در داده اید ارتباطی با امور جنسی نداشته باشد اما با منطقه ی امنی که توسط خود شما به وجود آمده است، همانند بهانه ای برای رسیدن به هدف زندگی عمل می کنند. چون شما (چاق) هستید

چند بار تا به حال گفته اید: «ببین پسر، به محض این که وزنم را کم کنم خواهم…» این عذر و بهانه ها را کنار بگذارید و وزن خود را پایین بیاورید. وقت آن فرا رسیده است که وارد بازی زندگی شوید.

هنگام نوشتن و مشخص کردن نتایج خود، این نمونه ها را مدنظر داشته باشید و به موارد زیر فکر کنید

وزن شما برایتان چه کاری انجام میدهد؟ فواید وزن شما چیست؟ آیا از آن برای کسب لذت و آسودگی استفاده می کنید؟ آیا غذا و خوراکی بهترین دوستان شما هستند؟ آیا وزنتان شما را در مقابل دیگران مصون می کند؟ آیا با پرخوری به خودتان جایزه میدهید؟ آیا از پرخوری به عنوان راهی تثبیت وزن رای خشنود کردن مردم یا متناسب گروه خاصی شدن استفاده می کنید؟

وقتی این تمرین را انجام میدهید مایوس یا تسلیم نشوید. اگر آن را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که چه فایده ای عاید شما می شود.

وقتی نتایج و فواید را شناسایی کردید، همان رفتار شما را کنترل می کند و علت اضافه وزن شما را مشخص می کند. آن گاه با خود می گویید: «حالا فهمیدم چرا اضافه وزن دارم! دلیلی ندارد که انتظار داشته باشم طور دیگری باشم. حالا میفهمم چرا وزن من اینقدر بالا و پایین می رود. قبلا نمی دانستم چرا نمی توانم وزن کم کنم، اما حالا میدانم. من خودم را برای افزایش وزن برنامه ریزی میکردم نه برای کاهش وزن. اما دیگر بس است.»

نتیجه گیری ای که در بالا برایتان مثال زدم و نتایجی که شما برای خود فهرست بندی کرده اید، به خودی خود سالم و بهداشتی هستند. تمایل به داشتن احساس صمیمیت، آرامش و صفا و نیاز به رهایی و آرامش و به دنبال عشق و پذیرفته شدن بودن یا یافتن امنیت، هیچ ایرادی ندارد. نتیجه همان نتیجه است؛ چه از غذا حاصل شود چه از هر چیز دیگر. آنچه مخرب و ناسالم است، چگونگی رسیدن به آن نتایج است. من فقط می خواهم شما را از ه نوع رفتار نامناسب تغذیه ای، بازدارم.

روش های جدید سازگاری و تطابق با شرایط

خب، حال اطمینان دارم که این سؤال را از خودتان خواهید ن غذا به عنوان وسیله ای برای سازگاری با محیط و شرایط استفاده : خودتان خواهید پرسید: «اگر از با استفاده نکنم، پس چه کنم؟»

سوال مهمی است. اگر خوردن غذا به عنوان روش تطابق با محیط از میان برداشته شود، باید چیز دیگری را جایگزین آن کنید. یا این که دوباره به خوردن غذا رو بیاورید. بنابراین آنچه که باید یاد بگیرید، جایگزین کردن این ساز و کار منفی با یک روش سازنده و مثبت است که همان نتایج را به بار خواهد آورد.

از الان به بعد، نتایج شما از رفتارهای جدیدی که موجب می شود احساس تثبیت وزن خوبی در مورد خود و شکل ظاهری خود داشته باشید، منتج می شود. وقتی در این مرحله با من همراه شوید، به شما خواهم آموخت که چگونه رفتارهای جدید موجب می شوند وزن اضافی سریعتر کم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه