تعیین هدف لاغری

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی تعیین هدف لاغری شما می پردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

اهداف خود را مشخص کنید

از آنجا که با افراد زیادی که اضافه وزن داشتند مشاوره داشته ام، به جرأت و اطمینان می توانم بگویم چرا عده ای متناسب باقی می مانند و عده ای نه.

اگر عده ای به مدت ۵، ۱۰، ۲۰ سال یا حتی بیشتر وزن خود را پایین نگاه می دارند به این علت است که با دقت برنامه ریزی کرده اند و اهداف عاقلانه ای را برای خود مشخص کرده اند که با آنها زندگی می کنند. شکی نیست که این روش هدفمند و متمرکزی است که برندگان را از بازندگان متمایز می کند.

این نشانه ی مشخصی است که همه ی برندگان را در هر قدمی که در زندگی بر می دارند و در هر تلاشی که در زندگی انجام میدهند (از کنترل وزن گرفته تا هر چیز دیگر) از دیگران متمایز می کند. داشتن اهداف مشخص، دقیق، متنوع و مبتکرانه لازمه ی مطلق موفقیت است. بدون داشتن چنین اهدافی، موفق نخواهید

شد، تعیین هدف لاغری

مژدهای که به شما باید بدهم این است که وقتی از روش هدف گذاری که به شما ارائه میدهم استفاده می کنید، چون می دانید دقیقا چه می خواهید، مطمئنا به همان دست می یابید. می توانید آن را ببینید، احساس کنید و در ذهن خود تجربه کنید. همین طور در قلب و روح خود، می توانید آن را آنقدر واضح تصور کنید که بتوانید خود را در زمان مناسب در معرض آن قرار دهید، در کالبدتان زندگی کنید، انرژی تازه ای به دست آورید و قدرت تازه ای داشته باشید. با این روش جدید زیستن در جهان می توانید آن را طوری که گویی تا امروز با آن زندگی می کردید توصیف کنید. آن گاه متوجه خواهید شد که «سلامت و تناسب بدن» دقیقا چیست، داشتن آن چه احساسی در انسان به وجود می آورد و چگونه زندگی شما را تغییر می دهد.

تعیین هدف لاغری

حال اگر آمادگی خلق نتایج بزرگی را دارید که شما را از دیگران متمایز کند و از شما یک برنده بسازد، وقت آن است که اهداف خود را بر اساس پنج معیار چند بعدی طراحی کنید.

موارد بعدی دستورالعمل های ساده و مهمی برای مشخص کردن اهداف و پیگیری و رسیدن به آنهاست. خواهید آموخت که چگونه اهداف خود را به روشی پرمعنا و انگیزه بخش تعیین و توصیف کنید. | این قسمت عملی است، دستورالعمل هایی برای شما تهیه می کند و شما جاهای خالی را مطابق هر دستورالعمل پر می کنید. پر کردن تمام آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که می توانید به صورت عینی به روش هدفگذاری خود متعهد شوید. اهدافی که با طیب خاطر تجسم و نوشته می شوند، به شما امکان می دهند تا در جریان آنها قرار بگیرید و به خط پایان نزدیک شوید. اهداف خود را بر حسب احساسات و رفتارهای ویژه بیان کنید یکی از بزرگترین مشکلات این اهداف این است که آنها اغلب به صورت دقیق تعیین نمی شوند، مبهم هستند و جزئیات کامل آنها ذکر نمی شود. مثلا اگر می گویید: «می خواهم وزن کم کنم.» هدف گذاری شما خیلی مفید واقع نمی شود؛ زیرا خیلی مهم است. این نوع هدف گذاری عملا به شکست منتهی می شود و برای کاهش وزنتان به شما کمکی نمی کند.

تعیین هدف لاغری

مؤثرترین و پرانگیزه ترین اهداف آنهایی هستند که تغییر رفتار را توصیف می کنند؛ یعنی آنچه که قرار است انجام شود. بنابراین عبارت بهتر این است: قصد دارم برای کم کردن وزنم هفته ای چهار بار به کلاس ژیمناستیک بروم و از برنامه ی غذایی این کتاب پیروی کنم.» با توصیف اهداف خود بر حسب رفتارهای خاص، ورزش و تغذیهی صحیح، می توانید به نحو درست و موفقیت آمیزی آنها را دنبال کنید تا این که بخواهید جمله ای مبهم مثل:

می خواهم وزن کم کنم» را بیان کنید. فقط زمانی که اهداف شما مشخص و مبتنی بر تغییر رفتار باشد، موفق به کاهش وزن و حفظ موفقیت آمیز آن خواهید شد.

تعیین هدف لاغری

همان طور که قبلا هم گفتم، شکل دیگر هدف گذاری این طور است: «وقتی به هدف خود برسم، چه احساسی خواهم داشت؟» باید با دقت بسیار زیادی به این سؤال پاسخ دهید. مثلا اگر می خواهید به احساس آرامش حاصل از کاهش وزن دست پیدا کنید، باید دربارهی نظر خود در مورد آرامش، دقیق باشید. آیا منظورتان اجتناب از بی نظمی و داشتن برنامه در مورد تغذیه است؛ آزادی از رژیمی که قطع و وصل می شود؛ زندگی فعالی که هماهنگی فیزیکی را افزایش دهد؟ کدام یک از اینها مد نظر شماست؟ می توانید از خطوط خالی زیر برای تعیین و توصیف هدف خود استفاده کنید.

نکته: این جنبه از رفتارهای هدفمند برای تغییر دادن، به عنوان بخشی از روش

هدف گذاری در رسیدن به کاهش وزن دائمی و ثابت بسیار مهم است. بدانید که بدون این که سبک زندگی خاصی را ایجاد کرده و آن را حفظ کنید نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. باید سبک زندگی خود را براساس حذف رفتارهایی که مخرب وجودتان است، بنیان بگذارید. رفتارهایی مثل پرخوری، عیاشی و میگساری، ورزش نکردن و عدم

تحرک و گفتگوی درونی منجر به شکست می شود. همه ی اینها منجر به ازدیاد وزن و بقای آن می شود. باید زندگی خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که اضافه وزن از آن حذف شود. هشیارانه و با کمال آگاهی اقرار کنید که می خواهید متناسب و پرانرژی بوده و وزن طبیعی داشته باشید. به خود اطمینان دهید که زندگی شما حول محور غذا ساخته نشده است. اگر دچار چاقی مزمن شده اید، مطمئنم که سبک زندگی شما پرعجله، پر هرج و مرج و فاقد نیروی جنبشی است. ورزش نمی کنید، عضو تیم ژیمناستیک نیستیدا یا اگر هستید به خوبی از آن استفاده نمی کنید و کاملا قابل پیش بینی است که بخش اعظم اوقات فراغت شما به تماشای تلویزیون سپری می شود. ا

حتی واکنش های درونی احساسی شما به روند افزایش وزنتان دامن می زنند. بله، شما دنیای خود را برنامه ریزی کرده و روشی را برای زندگی انتخاب کرده اید

که از چاق بودن حمایت می کند. نوعی از روش زندگی را انتخاب کرده اید که هیچ نتیجه ی دیگری جز چاقی و اضافه وزن عاید شما نخواهد شد. ا

اما وقتی صادقانه از این رفتارها (رفتارهایی که در بالا ذکر شد اطلاع پیدا می کنید تصمیم می گیرید آنها را تغییر دهید. یادتان باشد نمی توانید چیزی را که اطلاعی از آن ندارید تغییر دهید.

وقتی این رفتارها را با استفاده از راه حل های هفت گانه تغییر میدهید و قسمتهای منفی سبک زندگی خود را رها می کنید، وزن شما از خود مراقبت خواهد کرد. با استفاده از هر یک از این راه حل های هفت گانه، خواهید توانست دنیای خود را از الودگی مبرا کنید؛ چه از درون یا بیرون.

زندگی جدیدی را آغاز خواهید کرد که تغییراتی دائمی و همیشگی را برای کنترل و کاهش وزن به همراه خواهد داشت

محصولات

منابع

برچسب‌ها, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه