حذف راهنما و محرک

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون حذف راهنما و محرک بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

حذف راهنما و محرک

واضح است که این محرک ها به نحوی قدرتمند بر رفتار شما حاکم هستند. به این علت است که باید بسیاری از آنها را از محیط زندگی خود حذف کنید و نامه ریزی محیط شما به این روش، کمک می کند تا تغییرات خود کاری را در و خود ایجاد کنید و دیگر لازم نیست به نیروی ارادهی خود متکی باشید.

با قدرت اراده به شما کمک می کند تا انرژی کم دوامی که منجر به ایجاد تغییرات موقتی میشود، کاهش یابد. البته این انرژی هرگز، به مدت کافی دوام نخواهد داشت.

وقتی قدرت اراده کم شد، دوباره استفاده از الگوهای قدیمی خوردن خود را از اس می گیرید. هر چیزی را که حرکت نمی کند خواهید خورد و روزها و هفته ها می گذرد و نخواهید توانست مانع خوردن خود شوید و دوباره افزایش وزن پیدا می کنید.

از طرف دیگر، برنامه ریزی شما را از تکرار عادت های بد دور می کند و شما را در مسیر و کانال دائمی کنترل وزن قرار میدهد.

مثلا اگر همیشه مشت خود را از شکلات کنار کاناپه پر می کنید، دیگر معنا ندارد که با احساس بی ثباتی قدرت اراده مبارزه کنید تا در مقابل انگیزهی خوردن مقاومت کنید. بهترین راه برخورد با آن شکلات، خالی کردن ظرف شکلات و خلاص شدن از دست آن است. وقتی چیزی آنجا نباشد، دیگر نمی توانید آن را بخورید. بنابراین خیلی زود از چنگال عادت شکلات خواری رها می شوید. ! اگر محیط مستعد نباشد، دیگر نیازی به کشمکش و تقلای درونی نیز

خواهد بود. تنها اقدامی که باید بکنید این است که غذاهای چاق کننده را از جلوی دید خود دور کنید. در زندگی خود تجربه کردم که برنامه ریزی چقدر می تواند مؤثر باشد، هر روز در پایان کار به خانه برمی گردم، گرسنه هستم. مدتهاست وقتی وارد ، می شوم، ناخودآگاه به سمت آشپزخانه هدایت می شوم. مکرر به خود که نمی خواهم قبل از شام ته بندی کنم یا غذای مختصری سر پایی کے اوقات نیروی اراده مرا هدایت می کند اما گاهی اوقات نه می گویم که نمی خواهم قبل بخورم. گاهی اوقات نیروی اراده مرا هدایت کند اما گاهی اوقات نه.

وقتی داخل آشپزخانه گشت می زنم، محیط وسوسه آمیز است و راست شروع به قاپیدن غذاهای کم ارزش بی خاصیت می کنم.

شاید آنها شامل شیرینی های داخل بشقاب و بعد کیک شکلاتی با د خوراکی هایی باشند که سریع مصرف می کنم. حریصانه بلعیدن ۱۵۰ تا .. کالری در یک وعده برایم کار ساده ای است؛ آن هم ایستاده. دوش می گیرد؟ می نشینم و شام مفصلی می خورم. در اصل دو بار شام می خورم.

 

حذف راهنما و محرک

حذف راهنما و محرک

با برنامه ریزی برای موفقیت، از در دیگری وارد خانه می شوم که آشپزخانه را نبینم. روشی که در پیش گرفتم، به شکست منتهی نمی شود و من عادت تکه خوری را که مرا آزار می داد، ترک کرده ام. هر بار که برای خوردن شام حاضر میشوم، به جای دوبار فقط یک بار غذا می خورم. باور کنید این روش بسیار مؤثرتر و پسندیده تر از تکیه بر تصمیم و اراده است. اهمیت برنامه ریزی این است که مشخص می کند که زندگی شما پر از وسوسه هایی برای پرخوری و فرصت هایی برای شکست در امر کنترل وزن است. اما وقتی یاد گرفتید که همه ی اشتباهاتی را که انجام داده اید، مجددا برنامه ریزی کنید، متوجه می شوید که کاهش وزن کار آسانی است. چون زندگی شما دیگر دور غذا خوردن نمی چرخد.

بهترین و مؤثرترین راه مقابله با این محرکها این است که آنها را از محیه خود دور کنید یا دسترسی خود را به آنها کم کنید. اگر هرگز شیرینی نبینید، به تبع تمایل به خوردن (شیرینی) را از دست می دهید و را از دست می دهید و شیرینی ها کمتر شما را فریب می دهند. علاوه بر آن اگر آن شیرینی ها و مواد خوراکی را با سیب، پرتقال یا دیا غذاهای سالم دیگر در یکجا قرار دهید، ترجیح خواهید داد که میوه ها را مصر کنید، هر بار که جایگزین سالم تری انتخاب کنید، آن انتخاب قوی تر می شود بیشتر مورد قبول سلیقه ی شما قرار میگیرد.

شما قرار می گیرد. اگر در زندگی خود زمانی بوده است که عادت داشتید، شیر پرچرب مصرف کنید و بعد به هر دلیلی به مصرف کم چرب رو اوردیا.، حتما متوجه این موضوع شده اید. ابتدا مزه ی شیر کم چرب متل
مزه ی آب به نظر می رسید اما وقتی که خوردن آن را ادامه دادید و بدان عادت نهایت، از خوردن شیر کم چرب لذت بردید و متوجه شدید که نوشیدن سب کاملا غلط است. چون مزهی آن خیلی سنگین و غلیظ است. . اهو کلک بزنم. کاهش دسترسی به غذا مسئلهی بسیار مهمی است، اسم دهد و از لحاظ علمیهم ثابت شده است. محققان و پژوهشگران در آزمایشگاههای بیشماری نشان دادند که شخص می تواند ذائقهی خود را از مصرف مواد پرکالری و پرچربی به مصرف غذاهای سالم تغییر دهد. البته این حالت در صورتی ایجاد می شود که دسترسی به غذاهای چاق کننده مشکل باشد و در عوض دستیابی به میوه ها، (سبزیجات) و دیگر مواد غذایی پیش غذای مقوی آسان باشد. این تحقیق که محققان آن را تغییر ذائقه می نامند، وجود بعضی از عادت های مشترک بین افراد را به اثبات می رساند: هر آنچه که در دسترس شما باشد می خورید، هر آنچه که در آنجا نباشد نمی خورید و چیزی را که نخریده باشید نمی خورید. همین طور این تحقیق نشان میدهد که بعد از یک دوره رفتار تغذیه ای جدید، دیگر تمایل به مصرف غذاهای اسنک ندارید؛ بلکه میل دارید میوه های پر آب خوشمزه و سبزیجات لذیذ مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه