سلام دوستان گرامی در این مقاله به بررسی راهکارهای کاهش اشتها می پردازیم چاقی مسئله مشکل ساز هر زندگی شده است و باعث می شود افراد دچار خجالت شوند در ادامه با ما همراه باشید.

راهکارهای کاهش اشتها

 

حواس ‌خودتان را پرت کنید

اگر ناگهان و شدیدا هوس بستنی کردید، بدانید که این فقط نشانه یک زیاده‌طلبی است. اشتهای کاذب یا همان هوس تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر شما بتوانید در این ۱۰ دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکی‌های پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامت‌تان برداشته‌اید. شما می‌توانید برای کنترل اشتها‌ی‌تان، با انجام دادن کارهایی معمولی حواس‌تان را از خوردن خوراکی‌ای که هوس کرده‌اید، منحرف کنید. مثلا به یک دوست قدیمی زنگ بزنید، موسیقی گوش کنید، ورزش انجام دهید یا خودتان را با دیدن فیلم مشغول نگه دارید.

سعی کنید وعده های غذایی و میان وعده های غذایی خود را منظم کنید

عادت کنید بین میان وعده های غذایی چیزی نخورید. اما میان وعده های سالم مثل شیر و میوه بخورید تا به سراغ میان وعده های ناسالم شیرینی و چیپس و … نروید.

راهکارهای کاهش اشتها

مواد غذایی را از دسترستان خارج کنید.

مثلا در بین وعده های غذایی، روی میزتان مواد خوراکی نگذارید.

آهسته غذا بخورید.

بعد از ۲۰ دقیقه، مغز پیام سیر شدن را به معده شما می رساند و شما دست از غذا خوردن می کشید. بنابراین اگر سریع غذا بخورید، معده شما قبل از اینکه مغز از سیر شدن اطلاعی پیدا کند، پُر می شود. در آخر متوجه می شوید که زیاد خورده اید. پس چاق می شوید. بنابراین غذا را آهسته بخورید و هر لقمه را با دقت و به طور کامل در دهانتان بجوید.

از وسوسه ها دوری نمایید.

خودتان به سوپرمارکت نروید و خرید را به فرد دیگری محوّل کنید.

 

برای کاهش وزن سریعتر می توانید از محصولات وب سایت ما استفاده کنید.

فروشگاه

منبع

موفق و پیروز باشید.

  • espino
  • اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰
  • 285 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه