روش صحیح غذا خوردن

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون روش صحیح غذا خوردن بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

روش صحیح غذا خوردن

بعد از اینکه کاملا اهداف خود را انتخاب و تعیین کردید، وقت آن می رسد که نقشه لازم را تهیه کنید. به طور طبیعی برای کاهش وزن باید کمتر بخورید. با این حال، مسئله ای که بیش از هر چیز اهمیت دارد، این است که بهتر غذا بخورید، عادات غذایی جدید و مزه های جدید را امتحان کنید و بین وسوسه غذا خوردن و رضایت از چگونه به نظر رسیدن بدن خود، سازش و هماهنگی ایجاد کنید. حالا وقت آن رسیده است که از یک برنامه غذایی سالم و متنوع که با سبزیجات و ادویه ها غنی تر شده استفاده کنید. از دست دادن دراز مدت وزن، ضرورتا به معنی خداحافظی با لذت غذا خوردن نیست. در واقع کاملا برعکس آن است. غذا  خوردن باز هم قسمتی از برنامه روزمره زندگی شما خواهد بود و فقط در آن تغییراتی می دهید.

 هوس های خود را مدیریت کنید

روش های کمکی برای کاهش وزن: چه انتظاراتی می توانید داشته باشید از زمان ظهور انقلاب در رژیم های غذایی، هزاران روش برای کمک به شما در این کار به وجود آمده اند. از جنبه روانشناختی می توانید این کار را با تغییر در احساسی که درباره خودتان دارید و تصویری که از خود ساخته اید و دلایل خوردن بعضی مواد خاص شروع کنید. می توانید از روش های قدیمی با سایر روش ها مثل هیپنوتیزم یا NLP (برنامه ریزی عصبی – زبانی ) استفاده کنید.از جنبه جسمانی، ورزش کردن ضروری است. ورزش سطح انرژی شما را بالا می برد، ساخت سلول های جدید در بدن را بهبود می بخشد و دفع مواد زائد را تسریع می کند. پزشکی جایگزین روش های غیر رسمی پزشکی مثل طب سوزنی و …) هم می توانند کمک کننده باشند ولی نباید از آن بیشتر از قابلیتش توقع داشت. هیچ نوع درمان هومیوپاتیک یا هیچ نوع ویتامینی به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شود اما استفاده از نوع مناسب آنها می تواند کارایی رژیم شما را افزایش دهد.

روش صحیح غذا خوردن

دام هایی که باید از آنها حذر کرد

ضروری است که این عقیده غلط را که عمدتا در ذهنمان عمیقا ریشه دارد از تفکراتمان پاک کنیم عقیده ای که می گوید از دست دادن وزن باید با رنج کشیدن همراه باشد. نه تنها می توان بدون رنج کشیدن وزن را کاهش داد بلکه در واقع هرچه کمتر خود را اذیت کنید، احتمال حفظ وزن کاهش یافته در دراز مدت بیشتر می شود. با این وجود، این امر به این معنی نیست که رژیم گرفتن همانند تفریح خواهد بود. رژیم گرفتن شامل، ارزیابی واقعی خود چه از نظر جسمی و چه از نظر روانی، بازنگری تفکرات، روش زندگی و عادات غذایی است. برای جلوگیری از تسلیم در برابر اولین وسوسه، باید بین آنچه بدنتان دوست دارد بخورید و آنچه برایتان مناسب است به نوعی تعادل برسید.

(رژیم) گرفتن، نوعی آموزش دوباره خود، و یک برنامه ریزی مجدد جدی است. کاهش وزن واقعی، شامل فعالیت روزانه و ضروری است نه آن تصاویر ایده آلی که در مجلات دیده می شود. در واقع این روش شماست برای رژیم گرفتن، کاهش وزن و لاغری. روشی است که شما با آن راحتید و در مورد خودتان و ارتباطتان با دیگران احساس خوبی دارید.

رژیم های سخت دیگر طرفدار ندارد.

نگهداری دفترچه ای برای نوشتن هر کالری که مصرف می کنید و اندازه گیری آن هم از مد افتاده است. پزشکان سرانجام از عذاب دادن ما دست کشیده اند! اما این به معنی آن نیست که هر چیزی که دلتان خواست می توانید بخورید و وزن کم کنید، لاغر شدن هنوز هم به معنی ایجاد تعادل بین آنچه می خورید و آنچه به صورت انرژی مصرف میکنید است اگر می خواهید به راحتی و بدون ترس از اضافه وزن مجدد، وزن اضافه خود را از دست بدهید، باید کاملا عادات غذایی خود را تغییر دهید. باید عادات غذایی جدید که با زندگی روزمره تان آمیخته شوند پیدا کنید. نه به عنوان تنبیه کردن خود بلکه به صورت یک زندگی جدید بدون اینکه خود را از لذت غذا خوردن محروم کنید.

هدایت خیالات و تصورات

معمولا در ورای تمایل به (کاهش وزن)، نوعی خیال یا توهم وجود دارد. خانم ها معمولا تصور می کنند که با کاهش وزن می توانند به هر چیزی دست پیدا کنند. فکر می کنند با این کار انرژی بیشتری خواهند داشت، شهامت عوض کردن شغل خود را پیدا کرده و احترام بیشتری کسب خواهند کرد. اگرچه بعضی وقت ها وزن واقعا کاهش پیدا می کند، اما خیلی زود دوباره اضافه وزن بوجود می آید. این امر به دو علت است: اول این که، بدنی که گرسنه و دچار استرس باشد، با ذخیره کردن مواد غذایی آنچه را که از دست داده جبران می کند. وقتی همه مشکلات مربوط به از دست دادن وزن، خود به خود و به طور جادویی از بین نمی روند، معمولا به طور ناخود آگاه ترجیح می دهیم دوباره اضافه وزن پیدا کنیم تا اینکه با این واقعیت ناگوار روبرو شویم که مشکلات باید یکی یکی حل شوند و هیچ مشکلی خود به خود حل نمی شود.

باید به یاد داشت که برای کاهش وزن گاهی به راهنمایی های مناسب پزشکی نیاز است. البته کاهش چند کیلو وزن قبل از رفتن به تعطیلات سخت نیست و در صورتی که از نظر سلامتی مشکلی نداشته باشید می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. با این وجود، اگر از هر نوع بیماری رنج می برید

فشارخون بالا، دیابت با مشکلات قلبی – تنفسی) توصیه می شود که از راهنمایی های متخصصین استفاده کنید. به همین ترتیب اگر می خواهید بیش از ۱۰ کیلو وزن کم کنید، توصیه های پزشکی ضروری است. با این حال اگر اضافه وزنتان خیلی زیاد باشد احتمال بالا رفتن فشار خون، چربی خون و قند خونتان افزایش پیدا می کند. در این حالت معاینات پزشکی و آزمایش خون – واجب است.

سوالاتی که باید از خود بپرسید

هیچ ایرادی ندارد که بخواهید وزنتان را کاهش دهید تا در مورد خود و بدنتان و اینکه چطور به نظر می رسید احساس بهتری داشته باشید روش صحیح غذا خوردن، به عملکرد بدن خود کمک کنید و از نحوه حرکت و لباس پوشیدن خود لذت ببرید. اما قبل از اینکه این کار را بکنید از خودتان چند سوال بپرسید و به این سوالات صادقانه پاسخ دهید. از رژیم خود چه توقعی دارید؟ وزن هدف شما چیست؟ آیا فقط به زیبایی می اندیشید یا بدن خودتان را هم در نظر گرفته اید؟ اگر چه هم از نظر ذهنی وهم از نظر جسمی رسیدن به وزن ایده آل – وزنی که باعث می شود به لحاظ زیبایی، احساسی و جسمانی حس خوبی داشته باشید – مناسب است، اما انتخاب یک وزن هدف که دسترسی به آن ممکن نیست هیچ فایده ای ندارد.

با تشکر و مهـر

 

۵ دیدگاه برای “روش صحیح غذا خوردن”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه