رژیم دارای ۱۸۰۰ کیلوکالری انرژی

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون رژیم دارای ۱۸۰۰ کیلوکالری انرژی بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

این رژیم شامل ۸ واحد نشاسته، ۵ واحد سبزی، ۵ واحد میوه، ۲ واحد شیر، ۶ واحد گوشت و ۵ واحد چربی می باشد.

مدل اول تقسیم واحدها:

صبحانه: ۳ واحد نشاسته، ۲ واحد شیر، ۲ واحد گوشت. ساعت ۱۰ صبح:۳ واحد میوه ناهار: ۳ واحد نشاسته، ۲ واحد سبزی، ۲ واحد شیر، یک واحد گوشت

عصرانه: ۲ واحد میوه

شام: ۲ واحد نشاسته، یک واحد سبزی، یک واحد شیر، ۲ واحد گوشت

رژیم دارای ۱۸۰۰ کیلوکالری (انرژی)

رژیم غذایی طبق مدل اول:

صبحانه: ۹۰ گرم نان + ۶۰ گرم پنیر + یک عدد گوجه فرنگی + یک عدد خیار ساعت ۱۰ صبح: ۳ عدد میوه ی متوسط ناهار: سبزی پلو شامل یک لیوان برنج پخته و یک لیوان سبزی پخته و ۶۰ گرم گوشت  ۳/۴ لیوان ماست عصرانه: ۲ عدد میوه ی متوسط شام: ۶۰ گرم نان +۶۰ گرم (ماهی) همراه با اعدد گوجه فرنگی + ۳/۴ لیوان ماست برای پخت غذاها، روزانه ۵ قاشق مرباخوری روغن به کار رود.

عصرانه: ۲ واحد میوه

شام: ۲ واحد نشاسته، یک واحد سبزی، یک واحد میوه، ۲ واحد گوشت

رژیم غذایی طبق مدل دوم:

صبحانه: ۹۰ گرم نان + ۶۰ گرم پنیر + یک عدد خیار + یک عدد گوجه فرنگی + یک لیوان شیر + ۲ عدد میوه ی متوسط ساعت ۱۰ صبح: یک عدد کیک معمولی + یک لیوان شیر ناهار: ۶۰ گرم ماکارونی پخته دارای ۶۰ گرم گوشت و یک عدد گوجه فرنگی رنده شده به یک لیوان سبزی خوردن عصرانه: ۲ عدد میوه ی متوسط شام: ۶۰ گرم نان +۶۰ گرم ماهی همراه با یک عدد گوجه فرنگی + یک عدد میوهی متوسط برای پخت غذاها، روزانه ۵ قاشق مرباخوری روغن به کار رود.

بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که کالری شماری برای شناخت تغییرات وزن بدن نقش تعیین کننده دارد ، انها سعی میکنند کالری مجموعه ای از غذا ها را محاسبه کنند و بعنوان رژیم از انها در برنامه غذایی روزانه استفاده کنند ،عده ای از دانشمندان میگویند اگر فعالیت روزانه خود را مورد سنجش قرار دهیم ، حدودا به مقداری مشخص از مصرف کالری میرسیم، بعنوان مثال، هفت ساعت خواب شب، دو ساعت نشستن و غذاخوردن، سه ساعت نشستن و تلوزیون نگاه کردن، دو ساعت نشسته و مطالعه کردن، دو ساعت ورزش ملایم، یک ساعت خواب بعد از ظهر ، یک ساعت پیاده روی، شش ساعت کار به حالت نشسته و در مجموع 24 ساعت، مثلا 2300 کالری سوخته و مصرف میشود، اگر رژیمی که شامل 1800 کالری باشد رعایت شود، روزانه 500 کالری به بدن کمتر انرژی رسیده و در نتیجه بدن برای جبران این میزان کالری، مجبور به استفاده از ذخایر چربی خود است، از انجاییکه هر گرم چربی، 9 کالری تولید میکند، بنابراین روزانه باید حدود 55 گرم چربی از بدن  کسر شود، طبق محاسبات ریاضی، این کاهش وزن برای یک هفته، معادل 385 گرم ، برای هر ماه، معادل یک کیلو و نیم، و برای یکسال، 18 کیلو میباشد،  ولی، بدن برای مقاومت با این تغییر، تلاشهای گسترده ای میکند، تا شما را نسبت به رژیم 1800 کالری سازگار کند، تداخل در تولید ناقلهای عصبی مثل سرتونین و دوپامین، تاثیرات متفاوت برخی هورمونها و میزان ترشح انها، سن، جنس، ژنتیک، و رفتار فرد به همراه کم شدن دما، کاهش حس شادابی و انرژی پایین فرد، عمیق شدن خواب، صرفه جویی در میزان شادابی در ساعات بیداری، بی حالی، حریص شدن به غذاها و طولانی بودن رژیم دارای ۱۸۰۰ کیلوکالری انرژی رژیم، موجب عدم موفقیت میشود، در زیر به دو نمونه رژیم 1800 کالری میپردازیم

با ارادت و مهـــر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه