سلام دوستان عزیز در این مقاله به بررسی رژیم دوکان چیست ؟ می پردازیم. رژیم های مختلفی وجود دارند که باعث تناسب اندام و لاغری می شوند شاید شما از آن دسته افرادی باشید که رژیم های مختلفی را امتحان کرده باشید ولی به جواب نرسیده باشید شاید رژیم دوکان به شما کمک کند با ما همراه باشید.

 

رژیم دوکان چیست ؟

پیر دوکان , سازنده رژیم دوکان ادعا کرده است که با این رژیم در یک هفته ۵ کیلو کم کنید و هیچ وقت هم بازگشت وزن نداشته باشید. پیر دوکان رژیم غذایی خود را در سال ۲۰۰۰ ابداع کرد و تصمیم گرفت نام خودش را روی آن بگذارد

ساختار اصلی رژیم دوکان :

  • پروتئین بدون چربی
  • سبوس جو دوسر
  • روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی
  • نوشیدن آب ساختار

رژیم دوکان چگونه کار می کند؟

رژیم غذایی دوکان به دو مرحله کاهش وزن و دو مرحله تثبیت تقسیم می شود. رژیم دوکان ابتدا وزن هدفتان را بر اساس سن، سابقه کاهش وزن و دیگر شاخص ها محاسبه می کند. اینکه چقدر در هر کدام از مراحل رژیم دوکان بمانید بستگی به مقدار وزنی دارد که می خواهید کم کنید.

رژیم دوکان چیست ؟

چهار مرحله رژیم دوکان:

مرحله حمله:

یک تا ده روز به مقدار نامحدود پروتئین کم چربی همراه با یک و نیم قاشق غذا خوری سبوس جو دو سر و حداقل شش فنجان آب می خورید.

مرحله کروز:

هر روز مقدار زیادی سبزیجات غیر نشاسته ای و روزی نصف قاشق غذا خوری سبوس جو دو سر به رژیم تان اضافه می کنید. ( می تواند چندین ماه طول بکشد )

مرحله تثبیت:

هر روز سبزیجات به اضافه یک قطعه میوه، دو تکه نان سبوس دار و یک وعده پنیر دارید. در طول این دوره می توانید همچنین یک یا دو وعده غذاهای نشاسته ای و یک یا دو وعده آزاد ( هر چیزی دوست داشتید ) بخورید.

مرحله تثبیت نهایی:

می توانید هر چیزی که دوست داشتید بخورید به غیر از یک روز در هفته که باید طبق مرحله حمله کاملا غذاهای پروتئینی بخورید. در این مرحله روزی سه قاشق غذا خوری سبوس جو دوسر و ۲۰ دقیقه پیاده روی دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه