سلام دوستان عزیز در این سری از مطالب وب سایت اسپینو به بررسی رژیم غذایی کم پروتئین یا پروتئین بالا که کدام یکی از این رژیم ها برای لاغر شدن بهتر است با ما همراه باشید تا از این مطلب کاربردی استفاده کنید.

 

رژیم غذایی کم پروتئین یا پروتئین بالا مسئله این است !

رژیم غذایی با پروتئین پایین معمولا برای درمان برخی از بیماری ها توصیه می شود. برخی از شایع ترین مشکلاتی که موجب می شود فرد به سراغ رژیمی با پروتئین پایین برود عبارتند از: اختلال در عملکرد کبد، بیماری کلیه یا اختلال هایی که سوخت و ساز پروتئین را دچار مشکل می کنند. طی سال های اخیر نیز برخی پژوهش ها نشان دادند استفاده از رژیم غذایی با پروتئین پایین طول عمر را زیاد می کند و بدن را نیز از ابتلا به بیماری های مزمن در امان نگه می دارد.

رژیم غذایی با پروتئین پایین چیست؟

رژیم کم پروتئین از شما می خواهد تا مصرف پروتئین را در برنامه غذایی خود پایین بیاورید و معمولا اینگونه رژیم ها تنها ۴ تا ۸ درصد کالری شان از پروتئین تشکیل می شود.

مزایای رژیم غذایی با پروتئین پایین

  • کاهش فعالیت سوخت و ساز پروتئین
  • از جمع شدن اوره در جریان خون پیشگیری می کند
  • افزایش طول عمر
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری

غذاهای سالم با پروتئین پایین عبارتند از:

میوه ها: سیب، موز، گلابی، هلو، توت، گریپ فروت و …

سبزیجات: گوجه فرنگی، مارچوبه، فلفل ها، بروکلی، سبزیجات برگ دار و …

غلات: برنج، بلغور جو دو سر، پاستا، جو و …

چربی های سالم: آووکادو، روغن زیتون و روغن نارگیل

رژیم غذایی کم پروتئین یا پروتئین بالا

 

رژیم غذایی با پروتئین بالا چیست ؟

پروتئین ماده مغذی است که برای تامین نیازهای بدن باید در برنامه غذایی روزانه باشد. یک فرد معمولی باید در روز نسبت به هر کیلو گرم از بدنش ۰٫۸ گرم پروتئین مصرف کند

کاهش وزن با رژیم غذایی با پروتئین بالا

اشتها و سیری

مصرف پروتئین بالا تا ساعت ها پس از خوردن وعده غذایی سبب سرکوب اشتها و کاهش گرسنگی می شود. پروتئین تولید هورمون هایی مانند PYY و GLP-1 را افزایش می دهد. این دو هورمون به احساس سیری و رضایت کمک می کنند

سرعت سوخت و ساز

مصرف بالای پروتئین کالری سوزی را افزایش می دهد. هضم پروتئین سبب افزایش ۲۰ تا ۳۵ درصدی سرعت سوخت و ساز بدن می شود در حالی که هضم کربوهیدرات و چربی تنها ۵ تا ۱۵ درصد این سرعت را افزایش می دهند.

کاهش وزن و ترکیب بدنی

اینکه قابلیت های پروتئین در کاهش اشتها، افزایش سیری و بالا بردن سرعت سوخت و ساز به کاهش وزن کمک می کند باعث تعجب نیست. تحقیقات جامع و با کیفیت بسیاری تا به حال نشان دادند افزایش مصرف پروتئین، کاهش وزن و چربی سوزی را افزایش می دهد.

 

برای کاهش وزن سریعتر می توانید از محصولات وب سایت ما استفاده کنید.

فروشگاه

منبع

 

موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه