رژیم ماکروبیوتیک

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون رژیم ماکروبیوتیک بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

در سازگان خوراک ماکروبیوتیک چه چیزی می توانید بخورید ؟

نظر صحیح رژیم ماکروبیوتیک در این خصوص می باشد که با خوردن غذاهای موردنیاز، میزان تراز را در اندام شکل میدهد. برای نمونه، یک رژیم غذایـی ماکروبیوتیک غذا های آسیدی (نظیر دانه ‌های تصفیه شده) را زدایش و غذا های قلیایی (نظیر صیفیجات و حبوبـات) را به برنامه غذایی اضافه می‌کند. اگرچه سازگان ماکروبیوتیک به همچون یک سازگان وخوراک همیشگی نمودارسازی شده، ولی چارچوب ها و چالش های سازگان خوراک ماکروبیوتیک،پایبندی به این سازگان در دراز زمان را برای بسیاری از کسان دشوار می کند.با خواندن این گفتار درباره برتری ها برنامه خوراک یی ماکروبیوتیک و اینکه آیا یک گزینش تندرست برای شما است یا خیر، بیشتر بدانید.

 

رژیم ماکروبیوتیک

 

رژیم ماکروبیوتیک باعث افزایش طول عمر میشود؟

سازگان خوراک ماکروبیوتیک با تمرکز بر چربی کم و فیبر فراوان،به گزینش خوراک های گیاهی به جای فرآورده ها جانوری و خوراکی های فرآوری شده پافشاری دارد. روگرفت کهن و بنیادین این رژیم دربرگیرنده ی ۱۰ گام اندک می باشد. در هر مرحگام کارکرد 1 مدل محتوی  خوراک به کم کم کران مند می شود. پله پایانی تنها در برگیرنده بِرَنج قهـوه ای و آب است. با اینحال این مدل خطرناک دیگر تا جایی که بدست بیشتر هوادارن رژیم ماکروبیوتیک پیشنهاد نمی گردد.

در یک رژیم ماکروبیوتیک باید از خوراک فرآوری شده پرهیز و از خوراک کامل، ترجیحا اندام وار و محلی،بهره برداری گردد. هواداران این رژیم  نقل می کنند از روش های پخت و پز کم روغن، علی الخصوص از روشهای بر پایه آب، مانند بخارپز یا آب پز بهره برداری نمایید.لذا نفراتی که از این رژیم درست بهره برداری می نمایند تنها در ظروف استیل پاد زنگ، چوب،شیشه یا سرامیک،پخت و پز را انجام می نمایند و از پخت و پز با روشنایی دوری می نمایند. گرچه نگهداشتن این چارچوب ها برای همه کسان بایسته نمی باشد.

چه نکاتی باید درباره این رژیم غذایی بدانیم ؟

هدف این رژیم ماکروبیوتیک ترازمند سازی تن با گیتی بهنجار می باشد؛ لذا مهین می باشد که رژیم را تا جایی که شدنی ست آسان بگیرید و شیوه نامه را یاد بگیرید که از هنگام برخورداری خواهید برد. پارسی است بنیادین در رژیم ماکروبیوتیک این است که تنها دو یا سه بار در روز خوراک بخورید و پیش از اینکه برداشت سیری کنید، از خوردن دست بکشید. تندی خود را هنگام خوراک خورن کم کنید. این کار انگیزه پیش گیری از پرخوری می شود. جویدن رسا هر لقمه خوراک به روند گوارش  خوراک نیز یاری می رساند.

رژیم ماکروبیوتیک

رژیم ماکروبیوتیک موجب افزایش طول عمر می گردد؟

کربوهیدرات های پیچیده ( مانند جو و گندم سبوس دار) برای گیرش رسا به یک کنش گر ویژه در آب دهان دهان احتیاج نیاز دارند. سازگان ماکروبیوتیک پیشنهاد می کند که برای جویدن هر لقمه پنجاه  تا ۱۰۰ بار کوشش نمایید. اگر به نگرش سخت می آید، از بیست  تا ۳۰ بار در هر لقمه آغاز نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه