رژیم های روز دنیا

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون پرهیز از رژیم های روز دنیا بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

رنگ پریده، خسته و دچار سوء تغذیه

چند دهه قبل، مجالات از رژیم تفکیکی بسیار تعریف می کردند. رژیمی که در آن یک روز میوه، یک روز سبزیجات و یک روز گوشت مصرف می شود، به دلیل دشواری خوردن

حجم زیادی از یک نوع (غذا) در یک روز، وزن سریع کاهش پیدا می کرد. با این حال افرادی که از این رژیم استفاده می کردند، دچار سوء تغذیه، رنگ پریده و خسته می شدند و بعد از اینکه این رژیم را کنار می گذاشتند وزنشان به سرعت بر می گشت.

همین اتفاق با رژیم مایوت رخ داد. (این رژیم شامل تخم مرغ زیاد و سبزیجات کم بود و در آن هیچ چربی با | کربوهیدراتی وجود نداشت) رژیم بورلی هیلز شامل فقط میوه) نیز همین مشکل را دارد.

هر سال رژیم های جدیدی مثل گلهای بنفشه بهاری از همه جا سر بر می آورند. رژیم های تفکیکی، رژیم اتکینز، رژیم بورلی هیلز ، رژیم … رسانه های جمعی قبل از اینکه به نکات منفی این رژیم ها با پردازنده آنها را تحسین می کنند. به طور کلی توصیه می شود که از این رژیم ها اجتناب کنید.

رژیم های روز دنیا

رژیم اتکینز که طرفداران زیادی هم دارد، اجازه خوردن پروتئین تخم مرغ، گوشت و ماهی) و چربی را بدون محدودیت می دهد أما خوردن کربوهیدرات، میوه، سبزیجات و همین طور شکر را ممنوع می کند. اگر در رژیم غذایی هیچ قندی وجود نداشته باشد، انسولین در بدن آزاد نمی شود و بدن مجبور به شکستن مولکول های چربی می شود. این وضعیت منجر به شرایطی می گردد که باعث کاهش اشتها می شود. پروتئین و چربی که مصرف می شود باعث احساس سپری می گردد اگرچه متخصصین تغذیه بیان می کنند که این رژیم از نظر فیبر و مواد ریز مغذی کمبود دارد و می تواند باعث افزایش کلسترول خون شود، بسیاری از کسانی که از آن استفاده می کنند آن را موثر میدانند و با یبوست که از عوارض آن است می سازند.

آهسته اما پیوسته

این نوع رژیم ها خیلی زود طرفداران خود را از دست می دهند، چرا که اغلب ناکارآمد هستند و بعلاوه باعث برگشت سریع وزن همراه با کمبود مواد مغذی، ایجاد تنش در بافت سلولی و عوارض جانبی دیگر می شوند. اگر می خواهید وزنتان را کم کنید و همان طور هم بمانید، بپذیرید که سرعت با پایداری سازگار نیست. بهتر است که در طول هفته یک کیلو کم کنید. به عادات غذایی صحیح پایبند باشید تا اینکه، در طول چند روز مقدار زیادی وزن کم کنید و بعد از مدتی حتی بیشتر از مقدار اول اضافه وزن پیدا کنید. وزن کم کردن سریع اولیه به دلیل از دست دادن گلیکوژن (شکر انباشته) ( .. نکات کلیدی … و از رژیم هایی که ناگهان مد روز میشوند پرهیزی اگر سریع وزن کم کنید، خیلی سریعتر دوباره چاقی می شویم۔ و لاغر شدن با سریع وزن کم کردن مات گار نیست بهتر است پیوسته و در طول هر هفته از مقدار کمی وزن کم کنید در کلیه ها و شکست پروتئین ها همراه با از دست دادن آب بدن است. بعد از ۳-۴ هفته، روند کاهش وزن آهسته تر می شود

آیا میدانستید؟

جایگزین های غذایی، پودرها یا سوپ هایی هستند که برای جایگزینی یک وعده کامل غذایی، طراحی شده اند. آنها از نظر مواد مغذی غنی هستند تا از سوء تغذیه جلوگیری شود، با این حال استفاده از آنها باید کنترل شده و محدود باشد، استفاده از جایگزین های غذایی تنها در صورتی که جایگزین حذف یک وعده غذایی با خوردن هله هوله شود، خوب است.

یک رژیم های روز دنیا خود را تنها به جایگزین های غذایی محدود نکنید این غذاها مواد مغذی لازم و مناسب را تامین نمی کنند و می توانند باعث برهم خوردن الگوی غذایی شما شوند. توصیه کلی محدود کردن مقدار مصرف آنها به یکبار در روز و حداکثر ۲ وعده است

با اردت و مهـر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه