رژیم کم کالری

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون رژیم کم کالری بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

رژیم غذایی طبق مدل دوم:

صبحانه: ۹۰ گرم نان + ۳۰ گرم پنیر + یک عدد گوجه فرنگی + یک عدد خیار ساعت ۱۰ صبح: ۲ عدد میوهی متوسط ناهار: ۶۰ گرم نان + نصف لیوان کلم پخته شده ی دارای ۳۰ گرم گوشت + ۳/۴ لیوان ماست عصرانه: ۲ عدد میوهی متوسط شام: ۳۰ گرم نان + ۲ عدد تخم مرغ آب پز + یک لیوان سبزی خوردن + ۳/۴ لیوان ماست

برای پخت غذاها، روزانه ۴ قاشق مرباخوری روغن به کار رود.

رژیم دارای ۱۵۰۰ کیلوکالری (انرژی) این رژیم شامل ۶ واحد نشاسته، ۵ واحد سبزی، ۴ واحد میوه، ۲ واحد شیر، ۵ واحد گوشت و ۴ واحد چربی می باشد.

مدل اول تقسیم واحدها:

صبحانه: ۳ واحد (نشاسته)، ۲ واحد سبزی، ۲ واحد گوشت.

ساعت ۱۰ صبح:۲ واحد میوه

ناهار: ۲ واحد نشاسته، ۲ واحد سبزی، یک واحد شیر، ۲ واحد گوشت عصرانه: ۲ واحد میوه شام: یک واحد نشاسته، یک واحد سبزی، یک واحد شیر، یک واحد گوشت

رژیم غذایی طبق مدل اول:

صبحانه: ۹۰ گرم نان +۶۰ گرم پنیر + یک عدد گوجه فرنگی + یک عدد خیار ساعت ۱۰ صبح: ۲ عدد میوه ی متوسط ناهار: ۲/۳ لیوان برنج پخته + خورش مرغ شامل ۶۰ گرم مرغ بدون پوست و ۲ عدد گوجه فرنگی + ۳/۴ لیوان ماست

تنظیم زمان برای میان وعده ها :

بهترین زمان برای اسنک بین صبحانه و نهار است. یک زمان خوب دیگر بعد از نهار و قبل از شام است.با اینکه برخی ممکن است با ایده یک اسنک در اواخر شب موافق باشند، اما خوب است که از آن ها دوری کنید، به خصوص اگر کودکتان می خواهد وزن کم کند.

عصرانه: دو عدد میوه ی متوسط شام: ۳۰ گرم نان + املت شامل یک عدد گوجه فرنگی و یک عدد تخم مرغ + ۳/۴ لیوان ماست

برای پخت غذاها، روزانه ۴ قاشق مرباخوری رژیم کم کالری روغن به کار رود.

مدل دوم تقسیم واحدها:

صبحانه: ۲ واحد نشاسته، یک واحد شیر، ۲ واحد گوشت ساعت ۱۰ صبح: ۲ واحد میوه ناهار: ۲ واحد نشاسته، ۳ واحد سبزی، یک واحد شیر، یک واحد گوشت

عصرانه: ۲ واحد میوه

شام: ۲ واحد نشاسته، ۲ واحد سبزی، ۲ واحد گوشت

حالا تحت یه شرایطی برای کاهش وزن عجله دارید و تصمیم گرفتید که یکی از این رژیم ها را استفاده کنید. بهتون اکیدا توصیه می کنم اولا بیش از یک دوره رژیم را تکرار نکنید و اگر قصد تکرار داشتید چند ماه به بدنتون فرصت بدید. دوم اینکه خیلی از این رژیم مستلزم رژیم کم کالری  مصرف مولتی ویتامین هست، پس یادتون نره مصرف کنید و  سوم حالا که دارید سختی این رژیم ها را تحمل می کنید بلافاصله بعد از اتمام رژیم یا اینکه مراسمتون رو راه انداختید شروع به پرخوری نکنید چون وزنتون دو برابر میشه و بر میگرده !!! کم کم به رژیم سابق بر گردید.

با ارادت و مهـــر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه