ساده کردن رژیم غذایی

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی در مورد ساده کردن رژیم غذایی بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

در صفحات بعدی غذاها و دسرهایی را که مورد پسند شما واقع خواهد شد و برایتان مفید می باشد، خواهید یافت. مواد پیشنهادی از گروه خنثی یا مفید انتخاب شده اند.

این نمونه های پیشنهادی به شما نشان میدهد که چگونه می توانید با رژیم گروه خونی در نهایت سلامت و آرامش زندگی کنید، البته خودتان هم می توانید با افزودن مواد مفید و خنثی انواع مواد مصرفی خود را متنوع تر کنید و نیز می توانید بر اساس ذائقه خود از بین آنها انتخاب و برنامه غذای مناسبی را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که در همه حال مصرف بیش از حد مضر است.

رژیم غذایی گروه خونی و انواعی که در این روش مصرف می کنید، باید بر اساس ذائقه و گروه خونی شما تنظیم شود. فقط در نظر داشته باشید که وعده های غذایی شما به صورت کوچک و کم حجم باشد. توجه داشته باشید که ضرورتی ندارد شما تمام مواد مورد نیاز خود را در یک وعده غذایی تامین کنید. سبزیجات را با یکی دو قاشق روغن زیتون می توان مصرف کنید. ۳ تا ۴ قاشق گردوی کوبیده در روز می تواند غذای شما با رنگین کند. یک کف دست یا یکی دو برگ کلم می توانید میل کنید. ماهی خود را کباب یا آب پز نکنید، کم یا زیاد پختن سبزی ها را می توانید مطابق ذائقه خود تنظیم کنید. فراموش نکنید که مواد مورد نیاز خود را از گروه مواد غذایی مفید یا خنثی تأمین کنید.

رژیم بر اساس گروه خونی، مانند پلات رنگ یک نقاش به نظر می رسد.

ساده کردن رژیم غذایی

اگر قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارید:

نیازی به رژیم ویژه و مجزا ندارید. تقسیم کردن مواد غذایی مورد نیاز خود به اندازه و وعده های کوچک در طول روز، برای رسیدن به هدف کافی است. این تقسیم بندی می تواند ۶ وعده و هر وعده ۶۰-۸۰ گرم باشد و البته این مواد غذایی باید حتما از بین مواد غذایی گروه مفید انتخاب شده باشند. به این شکل متابولیزم بدن شما وضعیت صحیح و منظمی پیدا کرده و به مصرف صحیح کالری می پردازد. مصرف و سوزاندن صحیح کالری در بدن شما، حالت تعادل با خود همراه آورده و منجر به کاهش وزن شما خواهد شد. افراد گروه O توجه داشته باشند که پروتئین حیوانی را با کربوهیدرات هایی مانند: نان و بقولات اشتباه نکنند و تنها از گوشت، ماهی، پنیر، تخم مرغ و سبزی تازه استفاده کنند.

برنامه پیشنهادی برای گروه خونی

روز اول

صبحانه – چای سبز (تازه) آب، نان تست، موز و گریپ فروت.

نان چاودار، کره، موز، عسل و گریپ فروت

نان چاودار را به صورت قطعات باریک ببرید، بر روی آن کره بمالید و قطعات موز را روی آن قرار دهید و بر روی آن عسل نیز بریزید. گریپ فروت را دو قسمت کنید و با قاشق آن را بخورید. نهار – ماهی، سالاد فصل، آب لیمو، روغن زیتون و جعفری تازه.

ظرف مقاوم در برابر حرارتی را انتخاب و آن را چرب کنید، سپس ماهی را در آب لیمو غلطانده و در ظرف قرار دهید. پس از این که روی ماهی را هم چرب کردید، جعفری را خرد کرده و بر روی ماهی بپاشید و داخل فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید. سالاد مخلوط سبزیجات تهیه کنید و با آن مصرف کنید. عصرانه – کنگر فرنگی، آب لیمو، مایونز بدون روغن، پیازچه و ترخون.

کنگر را در آب حاوی نمک و لیمو تا زمانی که پوست آن کنده شود بجوشانید و آن را پس از پختن حلقه حلقه خرد کنید. مایونز و جعفری را مخلوط کرده و آن را روی کنگر بریزید. پیازچه و ترخون خرد شده را نیز می توانید به مخلوط اضافه کنید. شام – کتلت گوشت گوساله، اسفناج، روغن زیتون، سیر، نمک، فلفل قرمز، سس سویا۔

کتلتها را در روغن زیتون سرخ کنید و پیازها را در روغن تف بدهید و اسفناج تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سیر را اضافه فلفل را به اندازه دلخواه به آن اضافه کرده و همراه کتلتها

اضافه کنید و نمک و کتلت ها میل کنید.، ارزن، جو، سیب و پودر و روز دوم صبحانه – چاودار، دم کرده نسترن، نشاسته، ارزن، جو، سب رازیانه ترکیب بقولات را ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید، سپس با سیب رنده شد و پودر رازیانه مخلوط کرده، میل کنید. نهار – فلفل، برنج، گوشت گاو، سس سویا، سیر، جعفری، گشنیز، روغن زیتون، ادویه مخلوط، فلفل قرمز و شکر.

سس سویا، سیر، جعفری و گشنیز را با روغن زیتون مخلوط کرده و گوشت را یک ساعتی در آن قرار داده و بخیسانید. پس از آن یک ساعت بر روی آتش ملایم قرار دهید (بخارپز کنید) و نمک، فلفل و شکر را به آن

اضافه کنید. این غذا با برنج بسیار لذیذ میشود. عصرانه – سالاد رومی، گوشت چرخ کرده، سیر، پیازچه، زنجبیل، سس سویا، شکر، نمک و روغن پنبه دانه.

سیر را ریز خرد کنید و همراه با پیازچه، زنجبیل، سس سویا، شکر، نمک و روغن مخلوط کنید.

گوشت چرخ کرده را سرخ کرده، در برگ کاهو بپیچید و این سس تهیه شده را بر روی آن بریزید.

شام – سوپ لوبیا، پیاز، جعفری، گوجه فرنگی، هویج، کرفس، اویشن

روغن زیتون، لوبیا، سیر و پنیر سویا۔

سبزی هایی را که خیلی ریز خرد کرده اید در روغن سرخ کنید و به همراه لوبیا در ظرف حاوی آب ریخته و بر روی آتش ملایم قرار دهید و بگذارید تمام مواد بجوشند و کاملا نرم بشوند. مواد پخته شده را با ریختن سیر و پنیر سویا بر روی آن میل کنید. در کنار آن هر نوع نانی را می توانید استفاده نمایید.

ساده کردن رژیم غذایی

ساده کردن رژیم غذایی

محصولات

منابع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه