عادت غذایی

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون عادت غذایی بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

لازم است که نتایج را مجددا بررسی کنیم. اکثر فعالیتهایی که از آن ها فهرست تهیه کردیم، همان نتایجی را به وجود خواهند آورد که عادت داشتید از غذا و پرخوری بگیرید.

مثلا ورزش کردن.

ورزش چه به صورت پیاده روی باشد یا کار در باغچه میراث مثبتی را در مواد شیمیایی مغز به وجود می آورد. درست مثل همان کاری که (پرخوری) می کند، البته بدون عواقب بد و ناخوشایند. تمدد اعصاب، مدیتیشن با مراقبه و گوش کردن به موسیقی، همگی منتج به آرامش فیزیولوژیکی یا احساس رهایی و آرامش احساسی می شوند. حتی کمک داوطلبانه و ارائه خدمات به دیگران به مدد هوش و دقت خود، احساس آرامش، سلامت و دیگر تغییرات فیزیولوژیکی مثبت را در حالت فیزیکی و روحی پدید می آورد.

فعالیتهای ضروری مثل انجام کارهای خانه یا تمیز و مرتب کردن کمدها می تواند به شما احساس کامل بودن ببخشد و در عین حال ذهن شما را از (غذا) دور کند و تمایل شما را به پرخوری کاهش دهد. میتوانید با روی آوردن به رفتارهای ناسازگار با خوردن که در جدول بالا ذکر شد، غذای کمتری بخورید، لذت بیشتری از خوردن آن ببرید و ضمن این که تلاش زیادی برای کاهش وزن نمی کنید، احساس رضایت کنید و در مسیر کاهش وزن قرار گیرید.

انتخاب رفتارهای جدیدی که سازنده و مثبت هستند، در دیگر زمینه های زندگی شما نیز تاثیر می گذارند و روش زندگی شما را بهبود می بخشند. مثلا من احساسی خود را در نظر بگیرید. اگر زندگی شما خسته کننده، کسالت آور یا به صورت هر یک از موارد مشابه این درآمده باشد، می توانید این کالات را به حداقل برسانید یا آنها را حذف کنید و با این رفتارهای جدید به مجری خود پاسخ دهید. مدت هاست که معتقدم افراد کسل، کسالت آورد افسرده انسان را افسرده و غمگین می کنند.

اگر افراد کسل کارهای جالب تری انجام دهند، یعنی این قدر کسالت آور نکنند، تجربه ی بسیار متفاوتی از زندگی بدست خواهند آورد. اگر افراد افسرده کیل حتی کسانی که از لحاظ بیوشیمیایی افسرده هستند در مورد زندگی خوشبینانه تر عمل کنند، به انسان های شادتری بدل خواهند شد. ایک ضرب المثل قدیمی می گوید: «تا شروع نکنی به جایی نمیرسی.» این واقعا درست است. اگر وارد بازی نشوی، نمی توانی به انسانی شادتر بدل شوی. با وارد شدن به بازی، با رفتار کردن به روشی که دوست دارید زندگی شما آن طور باشد، به خود فرصت میدهید که منافعی را که از آن نوع رفتارها به دست می آید، تجربه کنید. با انجام آنچه که می توانید، خواسته ی خود را خلق می کنیدعادت غذایی .

می توانم همین طور ادامه دهم. فقط می خواهم بدانید عادت غذایی همان طور که این رفتارها ادامه دارند، وقتی فعالیت سازنده ای را می توانیم جایگزین پرخوری کنیم، همان فعالیت به نیروی مثبتی در زندگی ما تبدیل می شود و به نتایجی منجر می شود که سالم و از لحاظ احساسی شادی آور هستند. هرگاه فعالیتی را که برای سلامتی است و زندگی شما را غنی تر می کند، انتخاب کردید و آن را بر مبنایی منظم اجرا کردید، آن فعالیت خود به صورت عادت در می آید و یک اعتیاد مثبت می شود. البته اگر شما بخواهید، با این کار نه تنها نگرش و سلامت بهتری پیدا می کنید؛ بلکه زندگی غنی تر و رضایت بخش تری خواهید داشت.

وقتی تصمیم به انتخاب رفتارهای سالم تری می گیرید، از نتایج کوتاه مدت دور می شوید و متوجه می شوید که عواقب مفید دیگری نیز در کار است: یعنی نتایج مثبتی که از تسلط و مهارت جدیدی که در زندگی خود است

اجازه دهید برای توضیح منظور خود را به دست گرفتید و به اهو توضیح منظور خود بگویم که دوست دارم وقتی سکان رفتار فتید و به اهداف خود رسیدید، چطور فکر و صحبت کنید و چه سیاسی داشته باشید:

داشتن کنترل بر خود احساسی می شوم، در مورد آن روز چه را که کنترل بر خود احساس خوبی است. وقتی صبح از خواب بیدار مورد آن روز هیجان دارم. دیگر از تصویر اندام خود شرمنده نیستم.

میبینم دوست دارم و به خود افتخار می کنم. مواد غذایی ام را بر اساس نیازهایم رعایت می کنم، نه بر اساس عادات ها و رژیم هایی که برایم مضر هستند. می توانم آن روز را بدون پرخوری اور دیگر اجازه نمی دهم عادات و محرکها کنترل زندگی مرا به دست سپری کنم بگیرند.

برای عادات تغذیه ای جدید خودم مبنای محکمی دارم که خراب شدنی نیست. الان کامل تر زندگی می کنم و بدنم بهتر فعالیت می کند و آزادم که غذا را کناری بزنم و به زندگی ادامه دهم. گذشته ها را فراموش کرده ام و حالا فرصت آن را دارم که از فعالیتهای مفید و لذت بخش استفاده کنم. حال می خواهد یادگیری و مطالعه ی کتاب، سرودن شعر یا هر چیز دیگر باشد، تفاوتی نمی کند؛ من بیشتر لذت می برم زیرا دیگر آدم پرخوری نیستم. مهارت هایی را کشف کرده ام که فکر نمی کردم آنها را داشته باشم. اعتماد به نفس شرکت در کارهای جدید با تغییر حرفه ام را دارم. وقتی وارد جایی می شوم، مردم از شادی فریاد می زنند. چون در تلاش ها و مبارزات من شریک بوده اند و به آنها واقفند. از من می پرسند چه کرده ای که اینقدر موفق شده ای؟ در نهایت، احساس خوبی از بودن در لباسهایم دارم. دیگر شلوارم به شکمم فشار نمی آورد و دیگر لازم نیست برای پنهان کردن چاقیام لباس های گشاد عادت غذایی بپوشم.

هر چه هیکلم لاغرتر، سالم تر و ورزشکارانه می شود، لذت و آگاهی بیشتری را ساس می کنم. رضایت جدیدی در من حاصل شده است و در انجام هر کاری که انتخاب می کنم، احترام به نفس بیشتری برای خودم قائلم.

مردانی که زندگی در آینده، خوابیدن در بستری مملو از گل های نیست. اکنون بهترین لحظات را سپری می کنم و می دانم که چگونه با می دانم چگونه با تفکر عاقلانه از عهده ی زندگی برآیم. می دانی مقابله کنم. چگونه به روشی مثبت با زندگی کنار بیایم؛ بدون این که از آن به غذا پناهی دیگر دور خودم میچرخم، فقط با دقت بسیار پیش می روم و به علت وجود خود در این دنیا و هدفی که قرار است انجام دهم، واقف هستم. روزهایم پر ماجرا شده اند و شادی زاید الوصفی در قلبم حس می کنم. آموخته ام که پرمعنا و با شکوه زندگی کنم.»

فقط عبارات بالا را به شما تقدیم می کنم

تا به نتایج و فواید رفتار سالم پی ببرید و در مورد آن فکر کنید. همینطور در مورد نحوه و سبک زندگی دلخواه خود بیندیشید. اگر دوست دارید، هر روز به صفحات عادت غذایی عقب برگردید و دوباره این متن را بخوانید. از جملات آن به عنوان جملات مثبت تاکیدی استفاده کنید و خود را با جوهرهی این برنامه و علت این که چرا آن را برای میدهید، آشنا کنید.

وقتی هر کلید را استفاده می کنید و همه ی راههای این برنامه را می پیمایید، احساس خواهید کرد که دیگر چیزی نمی تواند مانع شما از سفر به زندگی واقعی توصیف شده در بالا شود.

با رفتار کردن در جهت «موفقیت» وزن بیشتری را کاهش خواهید داد. وقتی به روشی که اولویت های کنترل وزن خود را منعکس می کنید، متفاوت رفتار می کنید آن گاه از پاداشها و منافعی که از این نوع رفتارها منتج می شود بهره مند می گردید. می توانم بگویم عادت غذایی که اگر برای مردم مشخص نشود که شما زندگی رفتار، تفکر و احساس خود را تغییر داده اید، آن گاه معلوم می شود که به اندازهی کافی تغییر نکرده اید. وقتی متفاوت رفتار کنید، یعنی تغییر کرده اید

با ارادت و مهـــر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه