عادت غذایی

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون عادت غذایی بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

روش های جدید سازگاری و تطابق با شرایط

بسیار خوب، حال اطمینان دارم که این سؤال را از خودتان خواهد غذا به عنوان وسیله ای برای سازگاری با محیط و شرایط استفاده کنم؟»

خودتان خواهید پرسید: «اگر از با استفاده نکنم، پس چه سوال مهمی است. اگر خوردن غذا به عنوان روش تطابق با محیط برداشته شود، باید چیز دیگری را جایگزین آن کنید. یا این که دوباره به غذا رو بیاورید. بنابراین آنچه که باید یاد بگیرید، جایگزین کردن این سازوکا منفی با یک روش سازنده و مثبت است که همان نتیجه را به بار خواهد آورد. , از الان به بعد، نتایج شما از رفتارهای جدیدی که موجب می شود احساس خوبی در مورد خود و شکل ظاهری خود داشته باشید، منتج می شود. وقتی در این مرحله با من همراه شوید، به شما خواهم آموخت که چگونه رفتارهای جدید موجب می شوند وزن اضافی سریعتر کم شود.

مقدمه ای بر کنترل عادات و رفتارهای نامناسب

زمان آن فرا رسیده است که از وابستگی عادت گونه ی خود به خوردن (غذا) عنوان وسیله سازگاری و تطابق با محیط جدا شوید و تمام مسئولیت خود را دوش بکشید. انجام این کار مستلزم ترک عادت های ثابت شده و کاهش شکست دهنده ی خود است و باید یاد بگیرید که چگونه با این و انگیزه های خوردن مبارزه کنید. باید واقعا خواهان مبارزه با هر الگوی مربوط به خوردن می شود و آماده ی پذیرش روشهای جدونه با این وسوسه ها و زه با هر الگوی رفتاری که های جدید تطابق با این چالش ها باشید.

وقتی عادت های (تغذیه) ای خود را بررسی می کنید و ما موجب تداوم مشکلات وزنی شما می شوند، پس لازم است عادت غذایی  مد و متوجه می شوید که لازم است که از دست آنها خلاص شوید و آن عادتهای چون ما واقعا آن عادتها سوالات در آمده است باید آن رفتار. عادت های بد را بشکنید. البته شکستن» نام نامناسبی است؛ أ. عادت ها را نمی شکنیم. به منظور حذف رفتاری که به صورت است باید آن رفتار جدید را با رفتار نامناسبی که می خواهید حذف د کنید. آن گاه رفتار قدیمی و بد را کمرنگ می کنید تا از شما دور دو رفتار نمی توانند با هم به صورت همزمان وجود داشته باشند.

، اگر تصمیم بگیرید که دوش بگیرید، دیگر خوردن باقیمانده کیک سی امری محال خواهد شد. دوش گرفتن با خوردن کیک پنیری سازگاری دارد. وقتی دوش گرفتید و لباس پوشیدید، تمایل به خوردن کیک پنیری دیگر ناپدید شده است.

برای این که این موضوع را به طور کامل درک کنید، لحظه ای به مشکلات افراد الکلی و سیگاری برای غلبه بر اعتیادشان توجه کنید. در طی زمانی که آنان تمایل به نوشیدن یا کشیدن سیگار دارند، توصیه کنید که این رفتارهای ناسازگار با وقوع عمل را اجرا کنند: برای شخص الکلی مشکل است که در حین انجام ورزش ژیمناستیک و بدنسازی مشروب بخورد. وزنه برداری هم بر مشروب خوردن غالب می شود. برای شخص مشکل است که در حالی که در استخر شنا می کند، سیگار بکشد. آب بر سیگار غلبه می کند. وزنه برداری و شنا با رفتارهای منفی تداخل پیدا می کنند و در نتیجه آنها را ضعیف می کنند. در همان لحظه، می توانید با تمام قدرت رفتار خوردن خود را با یافتن اعمال ناسازگار با خوردن که نتایج منفی را دور می کند، تغییر دهید. دلیل این که این طرح حمله این که این طرح حمله بسیار قدرتمند عمل می کند، این است که کی رفتار مخالف با آن عادت بد، ذهن شما را از آن عادت دور می کند. و بسیار عالی این مفهوم در هنگام درمان درد مشاه1 رها نشان داده شده است که هر چه بیشتر روی در می کنید. تمرکز روی هر چیز دیگری غیر از آن، درد را ناپدید

مقاوم در هنگام درمان درد مشاهده می شود. از لحاظ که هر چه بیشتر روی درد تمرکز کنید، بیشتر آن را احساس می کند. و قبلا به دردهایی مالیات گروه درمانی را قرار می دادیم. اما یکی ی ک کار می کردم که در آن افرادی را که قبلا به با من گرفتار بودند، درمان می کردیم. من جلسات گرو سازمان داده بودم که بیماران را از طریق آن تحت مداوا قرار مدار از همکارانم در کلینیک هشدار عاقلانه ای به من دادم گروهی، بیماران از روی عادت با درد خود مبارزه می کنند. درد خود تمرکز کنند، بیشتر آن را احساس می کنند و بدتر می شوند. وحت بود. وقتی در درمان گروهی همه ی بیماران دربارهی درد خود فکر می کردند مادامی که این کار را انجام می دادند، چه در طی درمان یا بعد از آن، درد شدیدی یک هشدار عاقلانه ای به من داد مبنی بر این که در جلسا وی عادت با درد خود مبارزه می کنند. و هر چه بیشتر رو را احساس می کردند.

بنابراین، به جای گروه درمانی، روش درمانی کاملا متفاوتی را بنیان نهادم که در آن بیماران به طور هدفمندی در فعالیتهای مختلف شرکت می کردند. مثل بازی کردن، قدم زدن، یادگیری تکنیک های تمدد اعصاب و خلاصه دیگر یکجا نمی نشستند تا به درد خود فکر کنند.

طبق پیش بینی ما، این ترفند موثر واقع شد. وقتی بیماران در فعالیت هایی که آنها را از درد دور می کرد شرکت می کردند، می توانستند دورهی درد را بشکنند و مقدار درد خود را کاهش دهند؛ تا حدی که قابل کنترل بود. در بیمارانی که صادقانه برای حفظ تعادل در زندگی خود کار کردند، درد ناپدید شد. به حدی که الگوی دیگر زندگی آنها را مختل می کرد. این بیماران آموخته بودند که جدیدی برای واکنش به عادت های ثابت خود پیدا کنند و این شدیدا بری زندگی و سلامت آنها تاثیر می گذاشت.

گام های عملی ورود به مرحله ی کنترل عادت

با صحبت در مورد رفتار خود با ح با پیگیری این مراحل یاد میگیرند چگونه از فعالیته کردن پرخوری و نیز از دیگر روش های مناسب خوردن اسبه این بحث را ملموس تر کنیم برید چگونه از فعالیت های مخصوص متوقف مناسب خوردن استفاده کنید. چگونه با خوردن بین انگیزهی خود برای ای خوردن بجنگید و چگونه سبک خوردن خود را تغییر دهید؛ که از خوردن غذای کمتر، بیشتر احساس رضایت کنید. رفته می خواهیم روش کاهش وزن شما را به نحوی متفاوت با

روی هم رفته میخواهی روش های قبلی تغییر دهیم.

عادت غذایی

عادت غذایی

 

گام  اول: از کارها و اعمال ناساز گاز و نامتناسب با رفتارهای بد استفاده کنید

استفاده از فعالیتهای ناسازگار به عنوان جایگزینی برای خوردن غیر قابل کنترل، روشی قدرتمند برای تغییر رفتار شماست. اگر از روی عادت در واکنش به محرک های درونی و بیرونی، غذا و خوراکی می خورید، استفاده از این روش بسیار مؤثر واقع می شود.

مثلا فرض کنید در صندلی راحتی خود فرو رفته اید تا برای استراحت بعد از کار تلویزیون تماشا کنید، یا وقتی از تنش، اضطراب، افسردگی، آزردگی یا خستگی رنج می برید، بوی غذایی از آشپزخانه به مشام شما می رسد. اگر از معرکهایی که شما را به پرخوری وادار می کند، اطلاع داشته باشید، این به شما کمک می کند تا آمادگی این وسوسه را داشته باشید و به شما کمک می کند ها برای مقابله با آن از رفتارهای ناسازگار با خوردن استفاده کنید.

مثلا اگر می دانید که زمان های خاصی از روز میل شما برای پرخوری بیشتر بود، می توانید در آن ساعات به فعالیت هایی که به خوردن غذا مربوط نمی شود و با رفتارهای ناسازگار با خوردن، با آن رفتار مبارزه می کنید. یا اگر آنقدر به کرده اید که روی سیم خاردار هم خوابتان می برد و آنقدر وسوسه بد دارید به اندازه ی یک گردان سرباز غذا بخورید، خودتان را مجبور حمله کردن به محتویات داخل یخچال، بیست دقیقه چرت بزنید.

عمل نتیجه می دهد؟ چون خوابیدن فعالیتی ناسازگار است. دیگر از این قبیل وجود دارند که می توانید جایگزین خوردن کنید.

ایرنا: بله و خود را خسته کرده اید که روی العاید که قصد دارید به اندازه ی امید به جای حمله کردن * میانید. چرا این عمل نتیجه  هزاران فعالیت دیگر از این آیا تا به حال سعی کرده اید که در حالی که دوش آب داغ را بخورید، یا در حالی که سومین بستهی خوراکی خود را می آهنگی برقصید؟ آب داغ می گیرید، با ولع کی خود را می خورید، با در مرحله تمرکز ما روی جایگزینی فعالیت هایی است که با بود بشری که سعی در حذف آنها دارید، تداخل دارند. برای ان این فعالیت ها در مسئله بسیار ضروری وجود دارد. مسئله ی اول این است فعالیت هایی که انتخاب می کنید باید قابل دسترسی باشند. یعنی، بتوانید آنها در هر لحظه ای که بخواهید، انجام دهید.

دوم این که این فعالیت ها منبع جدیدی از ابزار تطابق و سازگاری را تشکیل میدهند که می توانید آنها را جایگزین پرخوری کنید. هرچه بیشتر از این فعالیتها و ابزارها برای پر کردن روز خود استفاده کنید، بیشتر به نتایج دلخواه خود می رسید. می توانید از این دریچه نیز به موضوع نگاه کنید: وقتی با تمایل به پرخوری و عیاشی مواجه می شوید، بر سر چند راهی قرار می گیرد. اگر به سمت راست بروید، انتخاب های مثبت و سازگاری را برگزیده اید اما اگر به سمت چپ بروید انتخاب های ضعیف یا ناسازگار در انتظار شما است. آن گاه در مسیری کو گرفته اید که نمی خواهید. مهم این است که حرکت خود را در مسیر درست ه کنید، در غیر این صورت در مورد وزن خود باید منتظر عواقب بدی باشید.

بسیار خوب، حال کدام فعالیت ها برای شما مؤثر است و نتیجه می این که کمکی به خود کرده باشید، به این موضوع فکر کنید و کر جهت درست آغاز کنید، من این فعالیت ها را به سه دسته ی مهم کردوم عادت غذایی فعالیت های مفرح: یعنی فعالیت هایی که برای لانه پر دهید: فعالیت های تمدد اعصاب و استراحت: فعالیت هایی بورس و است به کار می برید و فعالیتهایی که الزامی و ضروری کا فکر کنید و حرکت خود را در دسته ی مهم تقسیم بندگا۔ ای لذت بردن محض اندام مالیات هایی که برای کاهنربا و ضروری هستند

با ارادت و مهـــر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه