قند خون

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون قند خون بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

از خوردن مواد غذایی دارای قند پنهان خودداری کنید

کیک ها، شیرینی ها، سس ها، سوپ ها و …

شکر سفید خالص تنها ماده ای است که می توانیم آن را بدون نگرانی از دچار کمبود شدن از برنامه غذایی خود حذف کنیم. حتی توصیه شده است که همه افراد مصرف آن را قطع کنند چرا که می تواند باعث مشکلات زیادی شود. این شکر از چغندر قند شیرین و با ساقه نیشکر استخراج می شود و در جریان فرایند تصفیه همه مواد مغذی موجود در آن از بین می رود. شکر برای اینکه در بدن جذب شود و وارد فرایند متابولیسم گردد و یا توسط بدن مورد استفاده قرار گیرد به ریز مغذی ها نیاز دارد. شکر خالص معمولا در (مواد غذایی) که به صورت صنعتی تولید شده اند مثل نوشابه های گازدار، کیک ها، شیرینی ها و سس ها بصورت پنهان وجود دارد ممکن است اضافه کردن شکر سفید به قهوه یا غلات صبحانه را کنار گذاشته باشید، ولی آیا می دانید بسیاری از مواد غذایی دیگر هم حاوی قند هستند؟ یک لیوان نوشابه گازدار معمولی مقداری برابر با ۵۶ قاشق پر شکر دارد!

کمبود مواد مغذی همراه با اضافه وزن

اگر مراقب نباشید ممکن است روزانه خیلی بیشتر از ۲۵ گرم قندی که بدن به آن نیاز دارد، (قند) جذب کنید. این مقدار اضافه قند خیلی سریع جذب میگردد و بلافاصله به صورت چربی در بدن ذخیره می شود.

بعلاوه، شکر خالص برای جذب شدن توسط بدن به ریز مغذی هایی نیاز دارد به خصوص ویتامین های گروه B و کروم ، هر نوع ماده مغذی موجود در شکر هم در طول فرایند تصفیه آن از بین رفته است. در نتیجه

بدن مجبور می شود از ذخایر خود استفاده کند. این بدان معنی است که با مصرف شکر ممکن است همراه با اضافه وزن، دچار کمبود مواد مغذی هم بشوید.

قند خون

نکات کلیدی

شکر سفید تنها ماده غذایی است که باید به طور کامل از رژیم غذایی حذف شود

بدن برای هضم و جذب قند مجبور می شود از ذخایر مواد معدنی خود استفاده کند. این به معنی خطر به وجود آمدن کمبود مواد معدنی در بدن است

مراقب قند پنهان در نوشابه های گازدار شیرینی ها و سس ها باشید

آیا میدانستید؟

به شیرینی اولین مزه ای است که باعث ایجاد لذت در کودکان تازه متولد شده می شود. شیرینی باعث ایجاد احساس اطمینان و آرامش می شود اگر احساس کردید که به آن احتیاج دارید از شیرین کننده های ترکیبی استفاده کنید که حاوی هیچ نوع ماده مقوی به غیر از آمینو اسیدهایی که آن را ش کل می دهند) نیستند و خیلی کم کالری دارند

به عنوان بخشی از رژیم غذایی، شیرین کننده های متنوعی این امکان را به ما | می دهند که بدون اضافه کردن وزن، میل خود را | برای خوردن چیزهای شیرین ارضا کنیم

اما باید مراقب بود، بهتر است روش مصرف شکر خود را عوض کنید، مثلا یاد بگیرید قند خون که از خوردن قهوه های بیشتر با چای گیاهی لذت ببرید تا اینکه به شیرین کننده ها متوسل شوید.

با ارادت و مهــر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه