سلام دوستان گرامی در این سری از مقالات وب سایت اسپینو به بررسی لاغری با رژیم پالئو می پردازیم با ما همراه باشید تا تناسب اندام و لاغری را به سرعت به دست آورید.

لاغری با رژیم پالئو

رژیم پالئو یک برنامه غذایی است که بر اساس غذای انسان های غارنشین حدود ۲٫۵ میلیون تا ۱۰٫۰۰۰ سال پیش طراحی شده است. رژیم پالئو  شامل گوشت بدون چربی، ماهی، میوه، سبزیجات، آجیل ها و دانه ها می شود  که از طریق شکار و گردآوری بدست می آید.

هدف

هدف رژیم پالئو تقلید از رژیم های انسان های اولیه است. رژیم پالئو ادعا می کند که بدن انسان به صورت ژنتیکی با رژیم های مدرن هماهنگی ندارد. کشاورزی برنامه غذایی مردم را تغییر داد و لبنیات، غلات و حبوبات را بخش اصلی رژیم انسان ها دانست. این تغییر دیرهنگام و سریع در رژیم غذایی فراتر از حد قابلیت بدن برای انطباق بود.

چرا باید رژیم پالئو را دنبال کنید

رژیم پالئو را ممکن است ادامه دهید چون: می خواهید وزن را کم  یا تثبیت کنید می خواهید به برنامه ریزی وعده های غذایی کمک کنید

چه چیزی بخوریم

میوه ها

سبزیجات

آجیل ها و دانه ها

گوشت های بدون چربی، مخصوصا دام های علف خوار

ماهی، مخصوصا آنهایی که سرشار از امگا ۳ هستند

لاغری با رژیم پالئو

از چه چیزهایی پرهیز کنیم

  • غلاتی مانند گندم، بلغور و جو
  • حبوبات مانند لوبیاها، عدس ها و نخود فرنگی
  • محصولات لبنی
  • قند تصفیه شده
  • نمک
  • سیب زمینی
  • تمام غذاهای فرآوری شده

نگرانی های تغذیه ای

رژیم غذایی پالئو سرشار از میوه، سبزیجات و آجیل ها یعنی تمام عناصر یک رژیم سالم است. تفاوت اصلی رژیم پالئو و دیگر رژیم های سالم نداشتن غلات کامل و حبوبات است که از منابع غنی فیبر، ویتامین ها و دیگر مواد مغذی به حساب می آیند. لبنیات نیزبه عنوان منبع غنی کلسیم و پروتئین در این رژیم حضور ندارد. این غذاها نه تنها سالم است بلکه دسترسی به آنها بسیار ساده تر از غذاهایی چون گوشت جانوران وحشی، دام های علف خوار یا آجیل ها است. پیروی از رژیم پالئو پرهزینه است.

 

 

موفق و پیروز باشید.

برای کاهش وزن سریعتر می توانید از محصولات وب سایت ما استفاده کنید.

فروشگاه

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه