لاغری درونی و باطنی

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون لاغری درونی و باطنی می پردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

وقتی از چیزی اطلاعی ندارید نمیتوانید آن را تغییذ بدهید، باز کردن این در را با استفاده از دو بررسی درونی آغاز خواهید کرد که به شما کمک خواهد کرد الگوهای فکری خود را برنامه ریزی کنید. اولین بررسی در مورد کنترل وزن شما صورت می گیرد. روشی ذهنی که مشخص می کند که چه کسی یا چه جن مسئول شکل ظاهری شماست.

مثلا عدهای چاقی خود را به ریشه ی ژنتیکی خود نسبت می دهند، یا به نحوهع سوخت و ساز بدنشان یا اقوام پر خور خود. عده ای از این بهانه که همسر و فرزندان آنها از نخوردن چیپس و شیرینی و دیگر غذاهایی که از خانواده اسنک ها هستند ناراحت میشوند و نمی توانند رژیم بگیرند، استفاده می کنند. دیگران معتقدند که قدرت کاهش وزن و متناسب باقی ماندن فقط در درون آنهاست. و عده ای هم دارای ذهنیتی خیالی و رؤیایی نسبت به افزایش وزن خود هستند. نگرش: « این هم از بدشانسی من است!»

شناسایی مکان کنترل وزن اولیه ی شما مهم است. زیرا وقتی از این موضوع اطلاع یافتید، می توانید کنترل بیشتری بر تفکر، احساس و رفتار خود اعمال کنید. آن گاه از منابع قدرتمندی که به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن خود کمک می کند، مطلع خواهید شد. همچنین قادر خواهید بود تا رفتارهای مضر و مخربی چون پرخوری، میگساری و قطع و وصل رعایت رژیم غذایی را متوقف کنید و معیار جدیدی از کنترل خود در مورد ذهن و جسم خود به دست آورید.

با مد نظر داشتن این موضوع، اجازه دهید پرسشنامهی زیر را برای تعیین کانون کنترل وزن کامل کنیم. لطفا پاسخ های خود را با کمال صداقت بنوی

احتمالا شناسایی پاسخ مناسب بسیار آسان است اما این کمکی به شما نمی کند. هیچ چیز به اندازهی پاسخ درست، کامل و حاکی از صداقت مفید وقتی پرسشنامه را کامل کردید، امتیاز خود را تجزیه و تحلیل کنید تا با کاهش وزن خود را بهتر پیدا کنید و راه هایی برای تغییر عواملی که در مسیری منفی هدایت می کنند، پیدا کنید.

عوامل درونی کنترل وزن

اگر در مرحله ی متوسط تا بالای عوامل کنترل وزن هستید ( ۱۲ تا ۲۰ ) دارای علل درونی کنترل وزن می باشید. یعنی از موضعی برخورد می کنید که می گوید:

اگر وزن کم نکنم، اشتباه و کوتاهی از جانب خودم است و اگر وزن کم کنم، در اثر تلاش خودم این کار را کرده ام.» احساس می کنید که خودتان مسئول نتایج هستید و این کار از طریق اعمال، ارتباطات، روشها و خصوصیات شما صورت می گیرد و این که شما مسئولیت خود را می پذیرید. مثلا اگر اضافه وزن دارید، به این نتیجه می رسید که به علت این که درست غذا نخوردید، تغذیه ی سالم و صحیحی نداشتید و ورزش نکردید، این طور شدید. سعی می کنید که بیشتر مسئولیت اصلاح وضعیت خود را به عهده بگیرید، تغییراتی در سبک زندگی خویشتن ایجاد کنید و خود را مسئول ایجاد تغییراتی در زندگی خود کنید و اینها همگی ویژگی هایی مثبت است.

* یک توصیه: بدانید که داشتن راهنمای درونی نقایصی دارد. مثلا ممکن است ناشی از این باشد که گرفتن مشاوره از دیگر مردمان یا مشورت با منابع اطلاعاتی خارجی و بیرونی برای گرفتن کمک، برای شما مشکل باشد. نادیده گرفتن منابع خارجی شما را از نقطه نظرات، راهنمایی ها و حمایت افراد آگاهی چون پزشکان، متخصصان تغذیه و دیگر مراقبان بهداشت محروم می کند. لاغری درونی و باطنی

اگر نوع تفکر شما از درون کنترل می شود، علل کنترل وزن می تواند مشکل دیگری برای شما به وجود آورد. ممکن است مایل باشید که شکست های خود درونی کنید و در آنها اقامت گزینید. وقتی در این نوع تفکر فرو می روید، گفت و گوی درونی شما با خودتان حالتی منفی پیدا می کند و شما را متوقف می کند و خودتان را متقاعد می کنید که محدودیت های شما آنقدر زیادند که نمی توانید به موفقیت دائمی دست یابید. وقتی این گونه فکر می کنید، تواناییهای خود را کاهش می دهید و اهداف خود را در مورد کنترل همیشگی وزن خود نابود می کنید. باید روی چگونگی تفسیر شکست های خود کار کنید تا از گفتگوی درونی منفی خود مطلع شوید و در جهت تغییر آن اقدام کنید. این کلید به شما کمک خواهد کرد. لاغری درونی و باطنی

همین طور بدانید که وقایعی وجود دارند که شما هیچ کنترلی بر آنها ندارید. مثلا شما به این علت که تگرگ شدیدی باریده است، نمی توانید در صبح پیاده روی کنید. اگر بگویید: «به خاطر این که امروز نتوانستم پیاده روی کنم، از دست خودم عصبانی هستم.» به طور نامناسبی احساس خود را درونی کرده اید و درون گرا شده اید. شما خود را به خاطر وضعیت هوا مقصر شمرده اید؟

یا این که فرض کنید هفته ی کاملا پرهیجان و دلخواهی داشته اید. مواد غذایی مقوی ای خورده اید و مطابق برنامه ورزش کرده اید. اما عقربه و ترازو خلاف این موضوع را نشان می دهد. اگر از دست خودتان عصبانی شوید، اشتباه ا کرده اید. چون ممکن است عوامل دیگری مسئول پدید آمدن این وضعیت باشند

مثل ذخیرهی آب، اضافه شدن ماهیچه و عضله به بدن (وزن ماهیچه بیشتر از چربی است یا این که بدن شما به سطحی رسیده باشد که خود شرایطش را تعدیل می کند

لاغری درونی و باطنی

بنابراین در مورد آنچه که می توانید کنترل کنید و آنچه نمی توانید، واقع بین باشید. به میزان خوب بودن احساس خود توجه کنید یا این که ببینید لباس هایتان چقدر برای شما گشاد شده اند. اینها علائم واقعی پیشرفت هستند.

محصولات

منابع

 

برچسب‌ها, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه