لذت لاغری

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون لذت لاغری بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

لذت لاغری

ممکن است پرخوری کنید فقط به این علت که از بلعیدن غذا و خوراکی احساس لذت می کنید. مزهی آن مطبوع و خالص است. برای شما، لذت خوردن غذا بر رضایت حاصل از داشتن وزن و اندام ایده آل غلبه می کند.

دلیل مهمی برای تمایل شما به خوردن غذا وجود ندارد. فقط از داشتن چیزی در دهان خود و احساسی که از خوردن (غذا) حاصل می شود، لذت می برید. شما نگران هزینه ی احساسی ذهنی و فیزیکی آن سرور و (لذت) نیستید. هرچند این واقعیت دارد که افراد ماهیتا پیرو فلسفه ی لذت پرستی و تمتع از لذائذ زودگذر دنیا هستند. یعنی ما جویای لذت و خواهان دوری از درد هستیم. باید درباره ی این حقیقت که رفتار لذت جویی و خوشی پرستی نداشت و زندگی شما را ویران می کند، مطلع شویله

اگر نمی خواهید زیر بار بروید که این رفتار غلط است، پس نمی توانید آن خود را کم کنید و زمینه ساز هیچ گونه تغییر درستی شوید.

آرامش جسمی و فیزیولوژیکی

وقتی چیزی می خورید، وضعیت شیمیایی بدن شما بطور موقت تغییر می کند. مثلا برای کمک به روند هضم غذا، قلب شما خون را به اندام های درونی تلمبه می زند و این به شما احساس گرمی و آرامش می دهد. از آن گذشته، غذا به مغز شما کمک می کند تا مواد شیمیایی طبیعی ای را که دارای تأثیر تسکین دهنده پر سیستم عصبی شما هستند بسازد، بر اثر تغییر فیزیولوژیکی که از هضم غذا به وجود می آید، شما نیرو می گیرید و این حالت نتیجه ای است که از خوردن غذا می گیرید

رفع نگرانی

همان طور که قبلا مشاهده کردیم، غذا را می توان به دلایل مختلفی مصرف کرد که فراتر از مفهوم تغذیه باشد؛ جشن و شادمانی، درمان، همراهی، سردرگمی اجتناب از تجزیه و تحلیل احساسی، هرگونه نوسان احساسی، محرکی می شود برای خوردن؛ راهی برای مطابقت با حالات متغیر یا رفع تنش با مشکلاتی نمی خواهید با آنها مواجه شوید با تصمیمی در مورد آنها بگیرید برد خوردن برای رهایی احساسی در این است که در نهایت اوضاع نا موجب افزایش وزن، احساس گناه و کاهش احترام به نفس بدتر می کند. چون موجب افزایش شما می شود وزن، احساس گناه و پاداش های غیر عقلانی است وقت ور غیر منطقی راے والده مستثنا نیست. مثلا اگر از درمان می کنید، در واقع غیر منطقی را عقلانی توجیه می کنیم و رفتار خوردن هم از این شد. مثلا اگر روزی پرتنش داشتید و خود را با بستنی مخلوط بعد میکنید، در واقع این راهی است که خود را با آن آرام و رها کشیده استحقاق آن را دارید. سپس متوجه می شوید که خود را فریب داده اید یوسیم شیرین است. نوعی سیستم پاداش دهی که در آن به خود با پرخوری نهایی جایزه می دهید. روشی غیر عقلانی و مضر است. و در هر حال دردی را را نمی کند. هر تلاش مثبتی که در مورد خود انجام دادید خنثی می کنید و حکمت معکوسی را در مسیر رسیدن به وزن کم تر سبب ساز می شوید. دیگر رفتار در این گونه توجیه کنید

پذیرش

پاداش پرخوری شما با پذیرش یا وابستگی شما در ارتباط باشد. تعجبی هم مورد نیاز شماره یک مردم در هر جایی که باشند، نیاز به پذیرفته شدن استه احساس رضایت از این که شما بخشی از زندگی زناشویی، خانواده، سازمان، گروه جان با یک گروه اجتماعی هستید. بنابراین می خورید تا مورد قبول و تایید جامعه و متناسب با جمع باشید. مثلا اگر دوستان و خانواده ی شما همواره دور هم می شوند تا غذا بخورند، شاید شما هم به آنها بپیوندید و همراه با آنها به وی بپردازید. مشکل این است که شما در مورد موضوعی تصمیم گیری که برای دیگران اهمیت ندارد و امیدوارید که با همکاری با آنها مورد الشان  لذت لاغری واقع شود

رسیدن به رضایت فوری و پت فوری و کوتاه مدت بهتر از دست یافتن به رضایت بلند مدت است

برای ما قدردانی فوری نت همین علت کی فوری نتیجه و پاداش بسیار قدرتمندی محسوب می خوردن پیتزا را بعد از کار به حضور در آن به خوردن می دهیم. خورش پیتزا با دوستان بعد از کار، یکی را با دوستان بعد از کار، یک تفریح و سرگرمی است

عرق کردن بعد از تمرین ورزشی که با بیست سال دیگر مشت کسی به پیست یا سی سال دیگر اهمیت می دهرم

سی مشخص میشود. چهار سی سال دیگر اهمیت می دهد مطمئنا خوردن پیتزا ای ما می دهد و آن احساس زود خود را بروز می دهد. قدردانی و ناکو تا مدتی که امروز به دست می ورزیده به بهای رفتار مخرب در بلندم می شود

اگر پاداش شما این است، این روشی است که آن را روش کنترل خون امرسوم در مدرسه اوهارای اسکارلت) می نامم: فردا به آن فکر می کنم» إلى روشی است که به لذت لاغری نتایج بلند مدت رفتار منفی مربوط به وزن، سلامت، روایی استاندارد کلی زندگی توجه نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه