نکات رژیم لاغری

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون نکات رژیم لاغری بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

تذکر در مورد رژیم غذایی

توجه نمائید که مواردی مثل تخمه ی آفتابگردان، پسته و… که در طول روز می خورید، شیرینی، کیک و… که در مهمانی ها و… می خورید را نیز حساب کرده و طبق فهرست جانشینی، از میزان غذاهای خود کم کنید. (قند) و پولکی و شکر و… که همراه با چای مصرف می کنید را هم حساب نمائید. هر ۲۰ گرم از این مواد، برابر یک واحد نشاسته انرژی دارد. تقریبا هفت حبه قند معمولی، برابر یک واحد نشاسته (انرژی) دارد. به هر حال باید همیشه متوجه باشید که چه غذاهایی را به بدن خود می رسانید و آنها دارای چه موادی هستند و چند واحد می باشند، بنابراین سعی کنید تا زمانی که به وزن معمولی نرسیده اید، از خوردن موادی که ترکیبات پیچده و نامشخص دارند، خودداری کنید. مواظب چربی ها باشید، آنها در غذاهای مختلف هستند. شما باید آنها را به حساب آورید. به طور مثال: یک بستنی معمولی دارای یک واحد چربی می باشد، نصف لیوان سس ماکارونی، یک واحد چربی دارد و کیکهای معمولی و یزدی هم دارای یک واحد چربی می باشند.

فهرست جانشینی

از روی این فهرست می توانید غذاهای مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید و آنها را جانشین غذاهای گفته شده در رژیم خود نمائید.

گروه نشاسته:

یک واحد نشاسته، دارای ۸۰ کیلوکالری انرژی است. به طور متوسط هر یک از موارد زیر یک واحد نشاسته می باشند: ۴۵ گرم نان رژیمی، ۳۰ گرم نان معمولی، نصف لیوان غلات، ۳ قاشق غذاخوری آرد خشک، نصف لیوان جو، نصف لیوان ماکارونی پخته، یک و نیم لیوان برنجک، یک سوم لیوان برنج پخته، نصف لیوان گندم پرک شده، ۳ قاشق غذاخوری جوانه ی گندم، نصف لیوان ذرت، یک عدد بلال متوسط، یک عدد سیب زمینی متوسط (۱۰گرم)، ۳ لیوان پف فیل، ۲۲ گرم چوب شور، ۶ عدد بیسکویت ترد، ۳ عدد بیسکوییت، ۱۵ تا ۲۰ عدد(۲۰ گرم) چیپس بدون چربی، نصف لیوان لوبیا، نصف لیوان لپه، نصف لیوان عدس، نصف لیوان نخود، ۶۰ گرم نان ذرت، نصف لیوان باقلا سبز

 

 

گروه میوه

یک واحد میوه دارای ۶۰ کیلوکالری انرژی است. به طور متوسط هر یک از موارد زیر، یک واحد میوه می باشند: ۴ عدد زردآلوی تازه، یک لیوان توت سیاه، یک لیوان تمشک، طالبی (۳۳۰ گرم)، ۱۲عدد گیلاس، ۲ عدد انجیر متوسط تازه، نصف عدد گریپ فروت، ۱۷ عدد انگور، ۳۰۰ گرم خربزه، نصف عدد گلابی بزرگ، ۳/۴

لیوان آناناس، ۲عدد آلو، ۲عدد خرمالو، نصف انار، ۲ عدد نارنگی، ۴۰۰ گرم هندوانه، نصف لیوان انبه، یک عدد از میوه هایی مثل سیب، گلابی، موز، کیوی، پرتقال، هلوی تازه و شلیل، نصف لیوان کمپوت میوه، نصف لیوان آب میوه، ۱/۳ لیوان آب انگور، یک لیوان آب زرشک، ۴ عدد برگه ی سیب، ۱/۳ لیوان آب آلوی بخارا، ۴ عدد برگه ی زردآلو، ۳ عدد برگه ی آلو، ۳ عدد خرما، ۲ قاشق غذاخوری کشمش، ۱/۵ عدد انجیر خشک، ۲۲ گرم لواشک، ۱/۳ لیوان توت  نکات رژیم لاغری خشک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه