نکات کاهش وزن و لاغری بپردازیم

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون پیرامون نکات کاهش وزن و لاغری بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

گام اول: روند تغییر ذائقه و سلیقه را آغاز کنید این گام ساده، درست و معمولی تر از هر راه دیگری است و بر این منطق مبتنی است که غذاهای کم ارزش را از محیط خود دور می کنید، آنها را دور از چشم نگاه می دارید و با غذاها و خوراکیهای بهتری جایگزین می کنید؛ به طوری که به انتخاب (خوراکیهای سالم) تر و مفیدتر منتهی می شود.

آشپزخانه ی خود را با خوراکی های زیر پر کنید:

و میوه ها و سبزیجات

حبوبات سالم

و گوشت های بدون چربی

 فراورده های لبنیاتی کم چرب (شیر، ماست، پنیر و غیره)

خوراکی ها و اسنک های کم چرب یا بی چربی

نوشابه های بدون مواد قندی

یادتان باشد که اصل انتخاب و تغییر سلیقه می گوید: ذائقه ی شما به سمت غذاهای مقوی تر و سالم تری تغییر خواهد کرد؛ البته اگر به خودتان فرصت دهید که عادات قدیمی را کنار بگذارید و به عادات جدید روی بیاورید.

گام دوم: هوشمندانه خرید کنید این گام یکی از وسوسه برانگیزترین محیط هایی را که تاکنون با آن مواجه شدید، مورد توجه قرار میدهد: مغازه ی خواروبار فروشی. جایی که بیش از پنجاه هزار نوع خوراکی وجود دارد که با بسته بندی های جذاب تزئین شده و به طور خاص ا در قفسه ها چیده شده اند تا شما را وادار به خریدشان کنند. گام سوم به شما

کمک می کند تا در مقابل وسوسه ی آنها مقاومت کنید تا بتوانید کنترل شگفت انگیزی از خود نشان دهید.

نکات کاهش وزن و لاغری بپردازیم

نکات کاهش وزن و لاغری بپردازیم

نکات کاهش وزن و لاغری بپردازیم

نکات زیر را فراموش نکنید

وقتی گرسنه یا عصبی نیستید، با استفاده از فهرستی که قبلا تهیه کرده اید

از خواربار فروشی خرید کنید. ” دقیقا مواد مورد نیاز برای مدت زمان خاص را مشخص کنید و در خرید افراط نکنید به طرف قسمتی که خوراکی های تازه و فاقد مواد افزودنی نگهداری می شود بروباد هنگامی که گرسنه هستید، به مغازه ی خواروبار فروشی نروید. از انبار کی تا راهروهای فروشگاه همه می توانند شما را برای خرید خوراکی ها یی که نیاز ندارید، تحریک کنند.

و گاهی اوقات کار خرید خانواده را به شخص دیگری محول کنید تا کمتر در معرض مشاهده ی خوراکی ها قرار بگیرید.

گام سوم: در عادت های تغذیه ای خارج از منزل تغییراتی ایجاد کنید.

با توجه به بخشی از محیط آماده برای مقابله با شکست، باید برنامه های خاصی کنید داشته باشید تا بعضی از نقاط ضعف تلاش های خود را رفع کنید. مثلا غذا خوردن در بیرون از منزل یا این که وقتی در تعطیلات به سر می برید در خوردن زیاده روی نکنید.

نقطه ضعف شما هر چه که هست اطمینان دارم که آن را می شناسید و لازم است که از روش هایی استفاده کنید تا بر نقاط ضعف مشخص و برجسته تان غلبه کنید. چون اینها در مواقعی بروز می کنند که با چالش ها و وسوسه های موجود در زندگی مواجه می شوید. برای بسیاری از شما خوردن در خارج از منزل مشکل ساز است. راه حل آن این است که زمانی را برای برنامه ریزی این موقعیت ها و شناسایی مواردی که می توانید کنترل کنید، اختصاص دهید.

مثلا وقتی که بیرون غذا می خورید، رستورانی را انتخاب کنید که غذاهای متنوعی را عرضه می کند؛ به طوری که بتوانید از روی فهرست غذا اقلام سالم تری را انتخاب کنید. وقتی آنجا می روید به پیشخدمت بگویید که میخواهید غذای شما بدون چربی و سس و با روغن کمتری تهیه و آماده شود.

در میهمانی ها عادت کنید که غذاهای چاق کننده را کنار بزنید و در عوض غذاهای سالم تر را انتخاب کنید. قسمت های کوچکتر غذا را بردارید و برای ” جای نوشابه های مضر، (لیموناد) مصرف کنید. زیاد به خوراکی ها و غذاها تو نکنید. در عوض روی مردم و صحبت های آنها متمرکز شوید. رعایت این موضوع در مواقع تعطیلات مشکل است. اما سعی کنید لات هم رعایت کنید. اگر با هواپیما سفر می کنید است. اما سعی کنید کنترل را در مورد انتخاب غذا در تعطیلات هم رعایت کنید. اگر با ه غذاهای خاصی سفارش ندهید.

کم کالری سفارش دهید. می توانید حتی در طول سفر دریایی، در خارش دهید. می توانید این کار را در هر جای دیگری هم انجام دهید با سفر دریایی، در طول تعطیلات با ورزش کردن، خوردن مواد را جبران کنید. اگر شرایط شما طوری است که نمی توانید انتخاب خردسال کنید، سخت نگیرید. در عوض کمتر غذا بخورید.

نکات کاهش وزن و لاغری بپردازیم

نتیجه گیری:

تا زمانی که بدین ترتیب استراتژی مناسبی برای مواجهه با چنین شرایطی دارید، هیچ گونه دلیل مناسبی برای عقب نشینی وجود ندارد. وقتی این موقعیت ها به وجود می آید، دیگر نخواهید ترسید و شروع میکنید به خوردن هر چیزی که در معرض دید شما قرار دارد. خیلی راحت به خودتان می گویید: «این همان چیزی است که می دانستم اتفاق می افتد و می دانم چگونه با آن برخورد کنم. من اصلا نمی ترسم؛ چون با چالش های عادی روزمره زندگی به خوبی مواجه می شوم. من تحت کنترل هستم.» قبل از این که بحث خود را در مورد چگونگی تأثیر محیط چاق کننده به اتمام برسانم، اجازه دهید در مورد بعد دیگری از زندگی واقع بین باشیم.

گاهی اوقات مشکل ساز ترین جنبه ی محیطی که در آن حضور دارید منزل شما نیست؛ بلکه محل کار شماست. ممکن است به کاری مشغول باشید که حقوق خیلی خوبی می گیرید. اما مسئله اینجاست: کار شما با میزان چاقی شما ارتباط دارد. مثلا اگر در رستوران یا خواربارفروشی کار می کنید، همواره با خوراکی سروکار دارید و این منجر به یورش محرکهای غذایی و خوراکی و مصیبتی بزرگ در زندگی شما می شود.

به خاطر دارم که مرد جوانی به نام استپان شدیدا به خوردن دسر علاقه مند هرچند که وزن خودش را در زمان ورود به دانشگاه متعادل کرده بود؛ ها در رستوران کار می کرد، شبها کار پیشخدمتی را به عهده داشت و ها را برای طول روز آماده می کرد.

کار او در قسمت تهیه غذا، شامل بریدن کیک پنیری، آماده کردن ما تزئینی و شربت بستنی بود، مشکل این بود که وی از مدتها قبل حریصانه خوردن کیک های شکلاتی و مواد تزیینی بستنی مبادرت می ورزید. قرار گرفت در اطراف این خوراکی های چاق کننده راه حل او را ناموفق گذاشت و وزن او رو به افزایش گذاشت. او همراه با پرخوری احساس گناه هم می کرد. واقعیت این است که کار کردن برای کسب درآمد در تابستان عملی تحسین برانگیز و افتخار آمیز بود. اما مشکل، ماهیت انتخاب شغل او بود. وی چون مستعد تحریکات غذایی بود، نباید در رستوران کار می کرد

اجازه دهید موضوع را از زاویه ی دیگری بررسی کنیم: اگر فردی الکلی بودید، آیا متصدی بار می شدید؟ چقدر بی معنی است؟ اصلا لازم نیست بگویم که اگر چاقی مزمن دارید، نباید در تجارت یا شغلی که با خوراکی در ارتباط است کار کنید. اصل این موضوع به این حقیقت برمی گردد که ممکن است شغل شما مضر و در موقعیت خطرناکی باشد. شغلی که اثرات آنی و منفی به جای می گذارد. واقعیت این است که می توانید اقدام به پیدا کردن شغل دیگری در زمینه ای متفاوت بکنید. اگر برای زندگی و سلامت خود ارزش قائلید، شجاعت تغییر شغل و حرفه خود را داشته باشید. می دانم که کار ترسناکی است اما دیگر فرصت رسیدن به خواسته ی واقعی خود را انکار نکنید. شما استحقاق آن را دارید.

گام چهارم: کمد لباس خود را مرتب کنید گام آخر شما را بر آن می دارد تا تعهد بدون بازگشتی به کاهش وزن و حفظ آن اگر داشته باشید، دستورالعمل های بسیار خاصی در این باره وجود دارد. کنه با کماری را که در آن لباس های خود را نگاه می دارید مرتب کنید و هر با با دارید مرتب کنید و هر لباسی را که گشاد است، ببخشید یا بیرون بیندازید, انجام این کار سطح تعهد شما را در زندگی بالا می کند تا از مسیر خارج نشوید.

اجازه دهید بگویم چرا این مسئله این قدر مهم است: اگر به لباس های سایت از خود وابسته باشید، بدان معناست که به طور ناخودآگاه می خواهید دنی آن لباسها اندازهی شما شوند.

ما به سبک زندگی یک فرد «چاق» چسبیده اید و از لحاظ روانشناسی به نوبت چاق بودن وابسته اید. به خود می گویید: «این دیگر به کار نمی آید.» اگر ، لباس ها در کمد شما باقی بمانند، به شکست محکوم می شود. در مقابل، نداشتن لباس افراد چاق عامل انگیزه بخشی است که به شما کمک می کند تا به وزن ایده آل برسید و آن را حفظ کنید. لباس ها و شلوارهای گشاد خود را دور بیندازید. همین طور لباس های خانگی گشاد و راحت را، لباس های سایز بزرگ و همه ی لباس های کشی را کنار بگذارید. (جایی برای وول خوردن خود در لباس باقی نگذارید.)

وقتی در مسیر کاهش وزن خود قرار می گیرد، کمد لباس خود را از شر لباس هایی که به شما گشاد هستند خلاص کنید. خانم ها! اگر لباس سایز ۱۸ می پوشیدید و حالا لباس سایز ۲۴ می پوشید، هر لباسی را که بزرگتر از سایز ۱۸ است دور بیندازید؛ به طوری که دیگر نتوانید به سایز بزرگ تر برگردید.

آقایان اگر عادت داشتید که شلواری که سایزش۴۰ است بپوشید و سایز کمر خود را به ۴۶ پایین آورده اید، کمد خود را از لباس هایی که بالاتر از سایز ۴۶ مستند خالی کنید. اگر می خواهید موفق شوید، باید هر آنچه لازم است انجام می توانید لباس های سایز ۱۸ یا به در لباس های کوچک دوباره احساس راحتی کنید؛ چرا که دیگر اس های سایز ۱۸ یا ۲۴ بپوشید، زیرا دیگر کمد لباس های آن اندازه است. شما که به برهنه به محل کار رفتن فکر نمی کنید؟ پس زمان که واقعیت را بررسی کنید. اگر باز هم لباس گشاد خریدید، است که اجازه دادید دوباره وزنتان افزایش یابد. لباس نوی کشان خالی شده است. شما که با آن فرا رسیده است که واقعیت این بدان مفهوم است که “فریاد و به مسیر اصلی برگردید.

برای کارهای گذشته ی خود یا چیزی که همیشه بودید افسوس نخورید برای فراموش کردن گذشته جرأت و تمایل داشته باشید. به دنبال اهداف کر وزن خود بروید و زندگی ای را دنبال کنید که سالم و متناسب است.

وقتی با استفاده از گامهایی که در مورد آن بحث کردم محیط خود را انت ساختید، متوجه خواهید شد که کنترل وزن خیلی آسان تر از هر کار دیگری است که به تصمیم و اراده ی راسخ نیاز دارد یا حتی غیر ممکن به نظر می آید.

غیر قابل دسترس بودن خوراکیهای چاق کننده، شما را موفق خواهد کرد و یکی از آسان ترین راه حل های کاهش وزن است. بله، اندکی تلاش هم از جانب شما لازم است. اما لازم است که بدانها اهتمام ورزید؛ چون اینها گامهای واقعی و حیاتی هستند که به شما کمک می کنند وزن خود را پایین بیاورید، متناسب باقی بمانید و احساس شادمانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه