سلام دوستان و همراهان گرامی در این بخش از راهنمایی لاغری به بررسی هرم غذایی چیست ؟ می پردازیم و بررسی می کنیم هر سطح از طبقه ی این هرم چه کاری را برای ما انجام می دهد در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با هرم غذایی آشنا شوید.

 

هرم غذایی چیست ؟

 

هرم غذایی راهنمای استفاده از غذاهاست

همانطور که در بالا اشاره کردیم هرم غذایی چیز به جز راهنمای استفاده ی صحیح از غذا هاست و به این معنی است که بدن ما به چه غذاهایی بیشتر و به چه غذاهایی کمتر نیاز دارد و بیش از حد از آنها مصرف نکنیم.

هرم غذایی از 4 بخش تشکیل می شود پس هرم ما به 4 قسمت تقسیم می شود.

قسمت های هرم غذایی

  • گروه نان و غلات یا همون کربوهیدرات
  • گروه میوه ها و سبزیجات
  • گروه گوشت و حبوبات و شیر و لبنیات یا همون پروتئین
  • گروه روغن ها و شیرینی جات

بدن ما به تمام گروه های غذایی نیاز داره و کمبود هر کدوم از اونها حتی کربوهیدرات که اسمش بد در رفته برای بدنمون لازمه. تغذیه ی صحیح و رژیم لاغری یعنی رعایت تعادل و تنوع تو برنامه ی غذایی برای داشتن وزن مناسب. یادتون باشه که از تمام ۴ گروه مواد غذایی که اصطلاحا بهشون هرم غذایی می گیم، مصرف کنید.

هرم غذایی چیست ؟

 

اگه به شکل بالا نگاه کنید می بینید که گروه نان و غلات که همون کربوهیدراته، پایین هرم قرار داره و از همه بزرگتره. این یعنی چی؟ یعنی اینکه بدن ما بیشتر از همه به این ماده ی غذایی نیاز داره.

هرم غذایی چیه ؟

خوراکی هایی که توی پایین ترین بخش هرم هستن، سوخت اصلی و در نتیجه انرژی بدنمون رو تامین می کنن. پس از همه بیشتر به این گروه نیاز داریم.

بخش دوم که بعد از گروه غلات هست، همون میوه ها و سبزیجاته که حتما باید در طول روز ۳ تا ۵ وعده مصرفشون کنید.

بخش سوم گوشت و لبنیاتن که نسبت به اون دو تای قبلی کمتر باید مصرف بشن. اما منظور این نیست که بهش نیاز ندارید. برعکس چون تو گروه پروتئین هاس بدن ما و مخصوصا ورزشکارا برای عضله سازی بهشون نیاز داره.

گروه آخرم شیرینی جات و چربی هاست که بدنمون کمتر از همه بهش نیاز داره، اما نه به این معنی که باید حذف بشه.

 

موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه