هفت کلید طلایی لاغری

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی هفت کلید طلایی لاغری در مورد آخرین راه حل کاهش وزن و لاغری بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

کلید اول: درست فکر کنیم به منظور غلبه بر چالش ها و مشکلات وزنی خود باید ابتدا بدانید که دقیقا از کجا شروع می کنید. کار شما هم اکنون در هر مرحله ای از مشکلات وزنی خود که قرار دارید، هرچه که هستید و هر کاری که می کنید، با آنچه که من آن را «حقیقت شخصی» شما می نامم آغاز می شود.

منظورم از حقیقت شخصی تمام چیزهایی است که در مورد خود شما و مشکل وزن شما به صورت باور درآمده است، این حقیقت شخصی که به وزن شما مربوط می شود و در واقع با زندگی درونی شما ارتباط دارد، اهمیتی حیاتی دارد. زیرا اگر آن را باور کنید، به واقعیتی عینی برای شما تبدیل می شود که هر روز با آن زندگی می کنید.

مثلا اگر با اطمینان کامل باور کنید که شکست می خورید و هرگز و هیچ وقت نمی توانید وزن خود را کنترل کنید، پس در نتیجه شکست همان حقیقت شخصی ای خواهد بود که برای شما روی می دهد. از آن گذشته، حقیقت شخصی شما به صورت بار سنگینی از تنفر، شرم، احساس گناه، آزردگی، دشمنی با خود و دیگر صداهای انتقادجویانه از خود در می آید که کاری جز این که شما را به ورطهی سقوط بکشاند، نمی کند. همه ی اینها از درک عمیق شما از کسی که هستید، اندیشه ای که دارید و عملی که انجام میدهید، تشکیل می شود و قادر است که نتیجه ای خاص برای شما رقم بزند. نحوه ی تفکر شما هر طور که باشد، همان تأثیر فیزیولوژیکی را ایجاد می کند.

در نتیجهی هر اندیشه و تفکری که دارید، واکنشی فیزیکی مطابق با آن به وجود می آید. واکنش هایی که انرژی شما را تحت فشار قرار می دهد و مانع رسیدن شما به خواسته ی واقعی تان می شود.

اگر واقعیت شخصی شما با افکار و باورهای غیرمفید و زیان آور بیان و تفسیر شوند، پس کار من و شما این است که سعی کنیم شما در مورد آن قسمتهایی که در مورد خود باور دارید و برای شما نتیجه بخش نیستند، واقع بینانه عمل تا بتوانید مجدد، کنترل وزن خود را به دست گیرید.

این دقیقا کلید اول است – درست فکر کردن – و همین به شما کمک می کند تا آن را عملی کنید. همین نحوهی تفکر دری را به سوی کنترل خود باز می کند. چون زندگی شما از درون شما خلق شده است، باید ابتدا در مورد خر از درون درست برخورد کنید. با استفاده از آنچه در اینجا یاد می گیرید و عمل می کنید، می توانید گذشته را پشت سر بگذارید و با حقیقت شخصی خود در مورد وزنتان مواجه شوید.

وقتی این کار را انجام دادید، به قدرت واقعی خود پی خواهید برد. یعنی فرصتی واقعی برای تأثیرگذاری بر کنترل وزن شخصی. آنچه که با استفاده از این کلید قادر به انجام آن می شوید، این است که همه ی پیام های منفی و مسموم را دور میریزید و افکار مثبت و واقع گرایانه را جایگزین آنها می کنید. سپس طبق این روش جدید و سازنده از دنیا استفاده می کنید.

عبور از اولین دروازه برای شما سفر پرمخاطره ای خواهد بود؛ سفری که هرگز قبلا به آن نرفته اید. زیرا معنای آن این است که از نیروهای قدرتمند و مستحکم زندگی عبور می کنید. اما وقتی یک بار این کار را انجام دادید، وقتی یک بار قدم از این دروازه به درون گذاشتید، به سطح باورنکردنی خود خواهید رسید.

وقتی کار مهم مربوط به این کلید را انجام دادید، می توانید بر گذشته و سابقه ی خود مسلط شوید، خاطرات منفی گذشته را فراموش کنید، این دوره را است، رها شوید. به طور کامل طی کنید و از بند اسارت انسانی که اضافه وزن بر شما تحمیل کرده

هفت کلید طلایی لاغری

 

کلید دوم: احساسات درمانگرانه

این موضوع جدیدی نیست که بسیاری از مردم (که شما هم جزو آنها هستید) از خوردن به عنوان راهی برای مداوای خود و واکنش نشان دادن به احساسات منفی چون خشم، احساس گناه، تنهایی، استرس و تنش یا خستگی استفاده می کنند، شما هم ممکن است در پاسخ به احساسات مثبت مثل شادی و لذت به خوردن رو آورید و از غذا به عنوان نوعی وسیلهی جشن گرفتن و تجلیل از افکار شادمانه استفاده کنید. با این کار وابستگی شدیدی به غذا در خود ایجاد می کنید و این یکی از اصلی ترین دلایل این امر است که چرا وقتی مشتاق محبت و حمایت احساسی هستید، به غذا روی می آورید. خوردن با انگیزه ی احساسی و عاطفی، در مشکل وزنی شما نقش عظیمی دارد. با استفاده از کلید دوم احساسات درمانگرانه) می توانید دری را به سوی کنترل احساس بگشایید و یاد بگیرید که چگونه چرخهی پرخوری را در واکنش به تنش و احساسات بشکنید.

شما نمی توانید محرک های احساسی و تنش زا را نابود کنید. آنها جزو حقایق زندگی تان هستند. اما می توانید یاد بگیرید چگونه واکنش های مضر و مشکلات زندگی را التیام ببخشید و احساس جدیدی از کنترل بر تغذیه و خوردن خود به وجود آورید.

چه این کلید را طلا بگیرید و از آن تجلیل کنید یا این موضوع را که شما درگیر مسائل احساسی با غذا هستید، تکذیب کنید، تفاوتی در اصل قضیه ایجاد نمی کند. وزن شما هرگز کاهش نمی یابد و جسم شما سالم تر نمی شود، مگر این که پرخوری احساسی را متوقف کنید.

این کلید به شما کمک می کند تا بدانید چرا از خوردن احساسی پیروی می کنید و به شما برنامه ای ارائه میدهد تا گامهای قابل کنترلی را در جهت باز کردن راهی به سوی کنترل رفتار خوردن بردارید. کلید سوم: محیط شکست ناپذیر کلید سوم در را به سوی کنترل بیرونی باز می کند و توانایی شکل دهی، برنامه ریزی و کنترل محیط را در شما تقویت می کند؛ به طوری که کنترل نکردن وزن شما غیرممکن می شود.

با استفاده از این کلید، روی چشم انداز و انتظار شخصی خود از زندگی خود

شامل همه ی موارد می شود (از منزل تا محل کار) متمرکز می شوید. روی سینه هایی از این محیط که باید پاکسازی شوند تا بتوانید وزن خود را کم کنید سرکز کنید. این کلید کلا در مورد از بین بردن پلهای بیرونی است: به حداقل ساندن مصرف اسنک ها، پرخوری، عیاشی و شراب خواری. این کلید شما را از اس هایی که مخصوص زندگی با اضافه وزن است رها می کند و زندگی شما را نو می سازد تا طعم موفقیت را بچشید.

با استفاده از این کلید، همه ی خاطراتی را که تصمیم گیری و توان شما را کاهش میدهد، کنار میزنید و خیلی آسان تر به زندگی قبلی خود باز می گردید. اگر می خواهید پس از طی چند ماه مرارت موفق شوید، دیگر بابت آنچه در گذشته انجام دادید، تأسف نخورید.

این کلید شگفت انگیز است که تغییرات فوری را در چگونگی عملکرد، فکر، زندگی و احساس شما ایجاد خواهد کرد. با استفاده از این کلید، زندگی دیگری را ایجاد خواهید کرد، احساس متفاوتی به وجود خواهید آورد و انسان دیگری خواهید

شد. به شما قول میدهم وقتی کارهای متفاوتی انجام دهید، ارادهی لازم را نیز به دست خواهید آورد. و بدین ترتیب، احساس بهتری خواهید داشت و احساس می کنید که انرژی بیشتری دارید و از لحاظ ذهنی متمرکزتر هستید. کلید چهارم: تسلط بر غذا و وسوسه ی خوردن

خود ادامه

اگر با لجاجت تمام پرخوری می کنید، به شراب خواری و شکمبارگی می دهید، در حال تداوم بخشیدن به الگوهای تکراری عادت و رفتارهای مخرب

خود هستید، کشف علت آن نه تنها با ارزش است، بلکه برای رسیدن به کاهش وزن و حفظ دائمی آن ضروری و اساسی است. با استفاده از کلید چهارم (تسلط اور غذا و وسوسه خوردن در را به سوی کنترل عادت باز می کنید. در این جا یاد می گیرید چگونه رفتار خود را کنترل کرده و مجددا شکل دهید: ابتدا با شناخت علت اصرار شما نسبت به انجام عادات بد و سپس با جایگزین کردن آنها با رفتاری برای کاهش تسلط آنها بر شما، شروع کنید.

در نسبتا منطقی و هوشیارانه، میدانید که پرخوری عملی ناسالم و بی نهایت مضر است. همین طور شکمبارگی، شراب خواری و تسکین بخشیدن به خود از طریق خوردن. اما در بعضی سطوح دیگر، اگر این رفتار را ادامه دهید، پاداش می گیرید. به عبارت دیگر از رفتار خود رشوه می گیرید. و این قانون زندگی است. مردم کاری را انجام میدهند که نتیجه می دهد. بنابراین رفتار شما باید به نحوی برای شما نتیجه بخش باشد. شما نوعی از نیاز یا شاید مجموعه ای از نیازها را تغذیه می کنید. مادامی که آن نیازها وجود دارد، شما هم به تغذیه ی آنها ادامه می دهید. وقتی به این نوع زندگی کردن ادامه می دهید، عادات و رفتارهایی را تقویت می کنید که به مرور زمان دیگر نمی توانید آنها را اداره کنید. با استفاده از این کلید، آن رشوهها را پیدا کرده و کنترل می کنید و رفتارهای مخرب خود را کنار می گذارید.

می توانید به روش های خاصی که شما را از تلاشهایتان برای کنترل وزن متنفر کرده است نگاهی بیندازید؛ روش هایی که از طریق آنها شما غذاهایی را که با سلامتی تان در تضاد است می شناسید و یاد می گیرید که چگونه عادات بد و وزن افزا را از زندگی خود دور کنید و به جای آنها رفتارهای موفقیت آمیزی را که نتایج مثبت به بار می آورند، جایگزین کنید. بیشتر از همه این که یاد می گیرید چطور میزان خوراک خود را کنترل کنید؛ به طوری که دیگر بیشتر از این تحت تأثیر نیازها و تحریک های اشتهایی خود قرار نگیرید.

اگر فقط بتوانید بر این راه کلیدی مسلط شوید، کنترل شخصی شما بر رفتار تغذیه ای تان تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

محصولات

منبع

برچسب‌ها, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه