چگونه وزن خود را کاهش دهیم

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون چگونه وزن خود را کاهش دهیم بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

 بر اصرار و انگیزه ی خود برای پرخوری غلبه ی و دارید وزن خود را پایین بیاورید

احتمالا هفته را طبق برنامه رفتار کنید و و اراده است ولی محکوم به فکر می کنید که باید ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته را طبق برنامه طرز تفکر مبتنی بر نیروی اراده است ولی ثابت قدم باشید. این شکست است. وقتی نیروی اراده ی شما کم شد، به ناچار راه جاوی اراده ی شما کم شد، به ناچار راه حل های خود را زیر با بگذارید. حاصل آن فقط احساس گناهی است که تلاشهای شما را خر می کند و بی احتیاطی های مربوط به کاهش و (کنترل وزن) را افزایش میده مطمئنم می توانید این نحوه ی تفکر را به آن موضوع ارتباط دهید. زیرا مدتها است که بخشی از زندگی شما بوده است. به یاد داشته باشید «مجبور نیستید که تمام مدت ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته قوی باشید.»

دوباره آن جمله را بخوانید:

مجبور نیستید که تمام مدت ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته را قوی باشید. حقیقت این است که بیشترین صدمه ای که از لحاظ (چاقی) به خود می زنید، مربوط به زمان هایی است که از رفتار چاق کننده استفاده می کنید. این یعنی این که خوردن شما همیشه خارج از کنترل نیست و در مواقع خاصی از کنترل خارج می شود؛ در طی دوره ای که من آن را «لحظات تکانهای» می نامم. این دوره های کوتاه زمانی بیشتر از دو یا سه دقیقه به طول نمی انجامد و شما در آن مدت تصمیم خود را فراموش می کنید، بدون فکر کردن واکنش نشان می دهید و با اصرار بر پرخوری جنبش و حرکت خود را از دست می دهید. هرچند به نظر می رسد که اینها حاصل لحظات و انگیزه هایی هستند.

و در اثر محرکهای محیطی بن ابی خاص، در پاسخ به وقایع و در طی روز ممکن است چهار کنید. لحظه ی تکانهای ما اما بعد از ظهر، زمانی که از می همچون طنابی جویده شده است

 

چگونه وزن خود را کاهش دهیم

 

شیرینی ها عبور میکنید و بو و شکل می کند، اتفاق بیفتد. می توان دل، افکار، احساسات و اشتیاق فیزیکی نسبت به وقایع و شرایط خاصی فعال می شوند چهار تا هفت لحظهی تحریک غذایی را تجربه وانه ای می تواند در زمان های خاصی رخ دهد. مثلا در ساعت آن که از محل کار به منزل برمی گردید و احساس شما و شده است. می تواند زمانی که از کنار مغازه ی شیرینی پزی و شکل شیرینی های تازهی پشت ویترین شما را وسوسه اتاق بیفتد. می تواند بعد از جنگ و دعوا با همسرتان رخ بدهد و شما خود را در حال خوردن مشت مشت ذرت بو داده ببینید. می تواند بدون با ظاهری اتفاق بیفتد و شما ناگهان هوس خوردن غذایی خاص را کنید. می تواند در هر زمان، مکان و در پاسخ به هر اتفاقی رخ بدهد. فقط مواظب باشید؛ چون اتفاق می افتد.

چگونه وزن خود را کاهش دهیم

لحظات انگیخته شدن برای شما مهم هستند. چون دارای پتانسیل غم انگیزی هستند که حتی بهترین تلاش های شما را بی اثر می کنند. وقتی بروز می کنند، اگر آنها را با آگاهی و تصمیم هوشیارانه کنترل نکنید، جزو عادات بد تغذیه ای شما می شوند و این درست مثل رسیدن به پایان خط است.

به همین علت است که به یک استراتژی واقعی نیاز دارید تا بتوانید این لحظات تکانه ای را کنترل کنید، در غیر این صورت محکم به زمین می خورید.

زم است که از قبل طرحی را برای اجتناب از این لحظات ریخته باشید تا حداقل کمتر با آنها مواجه شوید. طرحی که کنش منفی و قدرتمند ۶ ماهی شما را در نظر بگیرد، برای آن برنامه ریزی کند و هر روز سه امامی چالش های دنیای واقعی کند.

بهترین دفاع برای مواجه شدن با این است: اول این که باید روز خود را با لحظات وسوسه انگیز مورد بررسی در شاعر برای مواجه شدن با این تکانه ها، اصرارها و وسوسه ها دو چیز بد روز خود را به منظور مشخص کردن زمان بروز این مورد بررسی قرار دهید. بدین ترتیب شما در موقعیت بیشتری قرار می گیرد و می توانید با تغییر برنامه ی روزانه آنها اجتناب کنید،

به موضوعات زیر فکر کنید چه چیزی شما را زمان خاصی از روز علت آن است؟ آیا علت دارید؟ آیا با نوع فعالیتی مثل تماشای تلویزیون . خاصی تمایل به خوردن پیدا می کنید؛ مثل داخل مانی شما را در دام پرخوری می اندازد ت؟ آیا علت آن افرادی است که با آنها و تماشای تلویزیون ارتباط دارد؟ آیا در ها افشین یا محل ناشی از آن، به غذا رو می آورید؟

با آنها سروکار آیا در مکان های حل کار؟ آیا بعد از فارغ شدن از کار و در اثر خستگی ناشی از آن، به غذا رو می آوری

بنابراین در مورد روز بعد فکر کنید. در کجا احتمال موقعیت هایی تمایل به خوردن را افزایش می دهد. از شما

غذا هست و چه وردن را افزایش می دهد. از شما میخواهم بدانید که و تحت تأثیر وسوسه، اصرار و انگیزه ی خوردن قرار می گیرد. چون آ همه جا در کمین هستند.

قسمت دوم دفاع شما شامل واکنش شما در قبال لحظات تکانهای اسیا شما می خواهم با دقت بسیار بالایی کارهایی را که باید در آن لحظات وسوسه انگیز برای پرخوری انجام دهید، برنامه ریزی کنید. فعالیت هایی را که به عنوان بخشی از کار خود فهرست بندی کردید، همان فعالیت هایی هستند که می توانید به طور هدفمند در زمان بروز وسوسه ی خوردن انتخاب کنید. به محض این که احساس کردید تحریک شروع شده است، سریع و با دقت رفتار ناسازگار با پرخوری را جایگزین آن کنید. به من اعتماد کنید. به محض این که این کار را انجام دهید، دیگر در مورد غذا فکر نخواهید کرد و اشتهای شما برای پرخوری کاهش می یابد.

وقتی آماده می شوید و فعالیت های جایگزینی را آغاز می کنید، سفر ذهنی خود و همین طور برنامه روزانه و کل مسیر و روش تطابق خود را با شرایط تغییر خواهید داد. بله این کمی انرژی نیاز دارد اما نوید بدهم که لحظات تکانهای وسوسه انگیز به همان سرعتی که ظاهر می شوند ناپدید می گردند و در یک نابود می شوند.

اعتم نگاه می کردم. میدیدم ساعت شش شده است و زمان تنیس است. لباس هایم را عوض می کردم و مهیای شرکت در مسابقه شده و در مسابقه برنده می شدم. در اواسط کار متوجه می شدم که گرسنه یا حتی دیگر به غذا فکر هم نمیکنم و نمی خواهم چیزی را در طول راه بخورد. چون روی مسابقه ی بعدی تنیس متمرکز شده ام. این لحظات را سپری می کنم و بدین ترتیب تسلیم وسوسه ی پرخوری نمیشوم. زمان می گذرد؛ چون توجه من به جای دیگری معطوف شده است.

البته اگر تکانه ها و انگیزه های شما قوی هستند، باید به طور سازنده به آنها پاسخ دهید؛ به طوری که بتوانید بر این حریف سرسخت، غلبه کنید. لحظات تحریک آمیز خود را با برنامه ی نظافت شخصی جایگزین کنید و با انجام این کار چگونه وزن خود را کاهش دهیم علاقه مند، زندگی خود را منظم تر کنید. در حالی که قبلا با این تکانه ها و انگیزه هاله شده بودید، حالا پیروز می شوید و به خواسته ی خود می رسید.

با ارادت و مهـــر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه