گامهایی قابل اندازه گیری

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون گامهایی قابل اندازه گیری می پردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

هدف خود را به گامهایی قابل اندازه گیری تقسیم کنید اکثر مردم اهداف مبتنی بر کاهش وزن خود را با جملاتی این چنینی بیان می کنند: «می خواهم از شلوار سایز ۱۸ به سایز ۶ تغییر وزن بدهم». یا می خواهم در سال جدید ۲۵ کیلوگرم وزن کم کنم.»

من اینها را «جملات رؤیایی» می نامم؛ زیرا اگر خوب فکر کنید، آنها تنها تصور و خیالی را از آنچه که دوست دارند به نظر برسند، برای شما به تصویر می کشند. اما اشتباه نکنید، خیال پردازی در مورد آنچه که می خواهید به نظر برسید، گام مهمی در جهت تغییری عمده است.

اما اگر می خواهید آن تغییر اتفاق بیفتد؛ باید با تعیین هدف واقع بینانه و تقسیم آن به قسمت های کوچکتر، عملی تر و قابل اندازه گیری، آن را به واقعیت نزدیک کنید. بنابراین به جای این که بگویید تابستان می توانید شلوار جین سایز ۶ بپوشید، منطقی تر و مؤثرتر این است که هدف خود را بر حسب این اطلاعات بیان کنید:

گام های خاصی را در جهت کاهش یک کیلوگرم در هر هفته بر خواهم داشت و این کار را تا ۲۵ هفته ادامه خواهم داد. در پایان آن زمان سایز من شماره ی ۶خواهد بود.»

کاهش وزن یک دفعه و ناگهانی اتفاق نمی افتد. هر بار یک قدم پیش می روید. فکر کاهش ۲۵ کیلوگرم وزن و کم کردن چندین سایز به طور کلی می تواند آن قدر جامع و کلی باشد که ارادهی فرد را زایل کند. اما وقتی به قسمتهای کوچکتر و قابل کنترل تر تقسیم می شود، عملی تر به نظر می رسد. گام هایی که بر می دارید می تواند به سادگی موارد زیر باشد.

من از رهنمودهای این کتاب استفاده خواهم کرد و گام های عملی آن را اجرا خواهم کرد.

هفته ای چهار بار و هر بار یک ساعت پیاده روی خواهم کرد.

غذاهای پر حجم (ولی کم ارزش از لحاظ غذایی را از رژیم غذایی ام حذف خواهم کرد.

به طور مثبت و مؤثری تنش موجود در زندگی ام را کنترل می کنم تا در زمان وقوع اتفاقات پرتنش، پرخوری نکنم.

گامهای بعدی خود را مشخص کنید. وقتی در مورد راه حل رسیدن به کاهش وزن دائمی آموزش دیدید، به این مرحله برگردید و گامهای مورد نیاز دیگری را برای رسیدن به اهداف خود به آنها اضافه کنید. در جاهای خالی زیر گام هایی را که در راه رسیدن به هدف خود بر میدارید، ثبت کنید: «گامهای خاصی را برای رسیدن به هدف کاهش وزن بر میدارم.» این مراحل به قرار زیر هستند:

اهدافی که برای خود تعیین کردید و روشی که آنها را تعیین و توصیف نمودید، برای تغییر حرکات منفی بسیار مهم هستند؛ حتی اگر کامیابی شما به درازا بینجامد.

باید در مسیری حرکت کنید که وزن خود را کم کنید، آن را همان طور پایین نگاه دارید و به سبکی سالم و مثبت زندگی کنید. در اینجا اولویت با شماست. باید خود را هم اکنون به استانداردهای بالاتر برسانید.

اگر می خواهید وزن خود را کنترل کنید، این پا و آن پا نکنید. شما که نمی توانید هرروز تغییر جهت بدهید. نمی توانید به خودتان اجازه دهید که راههای مختلف را امتحان کنید. آزمایش شما را به جایی نمی رساند. اهداف شما باید با اطمینان و فارغ از هر نوع تردید انتخاب شده باشند.

فرمول خوبی در این مورد وجود دارد: باش – انجام بده – داشته باش: متعهد باش آنچه لازم است انجام بده و در نهایت آنچه را می خواهی، داشته باش. قبل از تعیین زمان، روی اهداف خود کار نکنید. باید ابتدا به دنبال کردن اهداف خود متعهد شوید و از این راه حل استفاده کنید. آن گاه به خواسته ی خود خواهید رسید.

از هم اکنون، زندگی شما روی رابطه ی شما با اهدافی که مشخص کردید متمرکز شده است و از آن انرژی خواهد گرفت. میدانید چه می خواهید و هر راهی را که در زندگی شما علیه اولویت های اهداف شما است، مورد بررسی قرار خواهید داد. تصمیم بگیرید متعهد باشید. بدانید که شما فرد خاصی هستید و اهداف شما ارزش دست یافتن را دارند و وقتی به آنها رسیدید، حق داشتن آنها را به خود بدهید.

محصولات

منابع

برچسب‌ها, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه