گام های عملی به سوی کاهش اشتها

سلام دوستان گرامی در این سری از مطالب کاربردی سایت اسپینو به بررسی نکاتی پیرامون گام های عملی به سوی کاهش اشتها بپردازیم بنابراین خواهش میکنیم با ما همراه باشید.

آنچه از شما میخواهم این است که دسترسی به مواد غذایی چاق کننده را کاهش دهید؛ تا جایی که سلیقه و ذائقه ی غذایی شما به غذاهای ساده تر ، سالم تر و مقوی تر تغییر کند.

می توانم به شما اطمینان بدهم که بدین ترتیب دسترسی به خوراکی های کم ارزش، پرچربی و پرکالری و تحریک به خوردن آنها، تا حد زیادی در محیط شما کاهش می یابد. دیگر جایی برای منطقی جلوه دادن حفظ هر یک از این محرکها در زندگی شما وجود ندارد. شما با تأثیرات محیطی ای سرو کار دارید که خودتان آنها را انتخاب کرده اید. همچنین از شما می خواهم به علائم و محرک های درونی که گرسنگی فیزیکی حقیقی را نشان می دهند توجه و واکنش به آنها غذا بخورید، نه در پاسخ به علائم بیرونی، گام ها از را نشان می دهند توجه کنید قرار دارند:

گام اول:

محیط خود را ایمن سازید با توجه به کار مهمی که در بررسی محیط شخصی کامل کردید، از شما می خواهم گنجه، یخچال، کمد، کشوها و هرجایی را که غذا و خوراکی ذخیره می کنید، مرتب کنید و ببینید چه چیزهایی را می توانید دور بریزید یا حداقل مقدار دسترسی خود را به آنها کاهش دهید. مطمئنا منطقی است که محیط خود را از موارد زیر پاک کنید.

و شیرینی، شکلات و خوراکیهای شیرین و پر کالری و خوراکی های شور مثل چیپس، سیب زمینی، تنقلات، مغزها و دیگر خوراکی های بسته بندی شده و

شیرینی های سرخ کردنی

رولت

نان سفید

(نان گردو )

کلوچه ی سفید

بیسکوئیتها

گوشت های سرد

بستنی

دسرهای منجمد پر شکر و غذاهای آماده و سریع مثل پیتزا، گوشت سرخ کردنی، شامیها و ساندویچ هایی که در ماکروفر طبخ می شوند. (اگر غذای موردنظر نیاز به اماده کردن ندارد، آن را بیرون بیندازید یا حداقل خارج از دید نگاه دارید.)

 

گام های عملی به سوی کاهش اشتها

گام های عملی به سوی کاهش اشتها

 

شربتها، مرباها و ژله ها و کره بادام زمینی، مواد پرچرب و غلیظ و نوشیدنی های شیرین و نوشابه ها ، مشروبات الکلى و هر نوع خوراکی که می تواند جزو غذاهای کم ارزش باشد . هر غذایی که عادت دارید از آن زیاد بخورید.

این است که بالاخره بسیاری از شما می توانید رابطهی سالمی با خوراکی قرار کنید و مجبور نیستید خود را محروم کنید یا از غذاها و خوراکی های خاص بترسید، اما در حال حاضر این مواد را بیرون بیندازید و آن را در سطل زباله بگذارید یا حداقل از جلوی چشمانتان دور کنید. این کار را همین الان انجام دهید، تا دیگر احتمال شکست را برای خود از بین ببرید. همین امروز مجددا محیط خود را برنامه ریزی کنید و آمادهی رسیدن به موفقیت شوید. قبول دارم که همین الان دارید به این موضوع فکر می کنید که: «خب، عالی به نظر می رسد. اما  خوراکی هایی هم وجود دارد که باید برای بچه هایم بگذارم. آنها که چاق نیستند. چرا باید عذاب بکشند؟»

باور کنید مشکل شما را درک می کنم و آن را در خانواده ی خودم هم تجربه کرده ام. من و رابین، پسر ۱۶ ساله ی ورزشکار و بسیار فعالی به نام جوردن داریم که علاوه بر مواد سالم غذایی که در خانه می خوریم، به پیتزا، نان شیرینی میوه دار، چیپس سیب زمینی و چیزهای دیگری هم علاقه دارد. جدا کدام نوجوان این چیزها را دوست ندارد؟ برای همه ی کسانی که در یک قایق سوار هستند راه حل هایی وجود دارد. آنچه در منزل انجام دادیم، این بود که مثلا در آشپزخانه بنت خاصی را به غذاها و اسنک های مورد علاقه ی جوردن اختصاص دادیم

و را مشخص کردیم و همین طور گوشزد کردیم که آنجا قلمرو اوست و او حق ندارد در آن کابینت را باز کند. ما حق نداشتیم به خوراکی های کسی جز او حق ندارد در ” او ناخنک بزنیم باربارا، خانمی که از این هفته استفاده کرده بود، از همسر به ی که از این هفت راه حل برای کاهش وزن چهل کیلوگرمی خود  از همسر بلندقد خود خواست که مواد خوراکی چاق کننده را در بالای کابینت بگذارد تا او به راحتی نتواند به آنها دا قفسهای بالای کابینه می گوید: «بعد از چند روز، صادقانه بگویم فراموش کردم که آنجا خوراک جون هرگز از آن کابینت استفاده نمی کردم، حتی برای گذاشتن ظرف ا درود هر آنچه از دیده برفت، عبارتی خدادادی و واقعی برایم به شمار می رود.»

تایلور مادری تنها در مسیر کاهش شانزده کیلوگرم وزن با استفاده از آن کلیدهای هفت گانه بود. او ناامیدانه قصد داشت که وزن خود را پایین بیاورد تا جذابیت سابق خود را به دست آورد. اما فقط می توانست مدت زمان کوتاهی وزن خود را پایین نگاه دارد.

تا این که تایلور با استفاده از این کلیدها تصمیم گرفت شیرینی ها را برای دو فرزندش نگاه دارد. بنابراین آنها را در ظرف شیرینی بزرگی در مقابل چشمان همگان قرار داد.

او پذیرفت خودش در خوردن شیرینی ها بیش از حد زیاده روی می کند؛ چون آنها آنجا بودند و این زیاده روی منجر به پرخوری و در نتیجه اضافه وزن می شد. بالاخره تایلور تصمیم گرفت که ظرف شیرینی را خالی کند و به جای آن خوراکیهای لذیذ دیگری قرار داد. و شیرینی ها را در کشوی خالی گوشهی اشپزخانه ذخیره کرد تا به راحتی نتواند از آنها استفاده کند یا حتی به آنها نزدیک شود.

راه دیگر کاهش دسترسی به غذاها و خوراکی هایی که برای بچه های خود می خرید، این که این خوراکی ها را در بسته بندی های کوچک تر خریداری کنید. نه این کاکت بزرگی چیپس بخرید که در یک نوبت تمام آن را بخورید، چرا بسته های کوچک تر نمی خرید؟ با این روش می توانید به طور غیر ارادی خوبه بسته های بزرگ از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه ترمی توانید به طور غیر ارادیخود راموضوع عمل می کند.

کنترل کنید. بله خرید بسته های بزرگ از لحاظ اقتصادی است. اما برای سلامت و وزن شما عکس این موضوع عمل می کند

اندکی مکث می کنم تا موضوع مهمی را پیش بینی نه خوراکی هایی که فرزند شما می خورد یا نمی خورد نیز نظارت ناسالم به مقدار زیاد می تواند به سلامت کودکان شما صدمه بزند مهمی را پیش بینی کنم: لازم است که بر می خورد نیز نظارت داشته باشید. غذای شما صدمه بزند، فرزند شما را زودتر در دوران کودکی دچار چاقی کند و مشکلات و مسائل عاطفی و پزشکی وأورد. امروزه میزان چاقی در دوران کودکی از حد کنترل خارج شده اگر با این نظر مخالفید، فقط سری به نزدیک ترین رستوران غذای آماده و در اطراف خود بزنید و بچه های تپل مپل را با شکمهای بادکنکی که در صف خرید غذاهای عظیم الجثه ایستاده اند، ببینید.

شما به عنوان والدین، شخصی هستید که هم خریدار غذا هستید و هم غذا را در خانواده تهیه و آماده می کنید. این یعنی باید به سلامت و تندرستی بچه های خود اهمیت دهید؛ چون از آنها مراقبت می کنید. با خرید اسنک های سالم و تهیهی غذاهای مقوی برای خانواده شروع کنید. بچه های شما به آنچه که در شما می بینند، واکنش نشان میدهند. آنها به عملکرد شما بیشتر از توصیه هایتان توجه می کنند. شما الگوی آنها هستید؛ سالم باشید و مسئولیت

دو مسئله ی مهم دیگر وجود دارد که لازم است یادآوری کنم. نخست این که آیا شما غذاهایی را خریداری و آماده می کنید که بچه های شما دوست دارند اما در اصل غذاهای مورد علاقه شما هستند؟ شاید شیرینی کره ای بادام زمینی میپزید، چون خودتان مشتاق خوردن آن هستید؛ نه به این علت که شیرینی مورد علاقه کودکان شماست شاید آن چیپس و ساندویچ که به عنوان اسنک آخر شب در کابینت هاید، برای خودتان باشد، نه برای دختر یا پسر بچه مدرسه رویی که دارید.

خودتان را گول نزنید.

گام های عملی به سوی کاهش اشتها

خانواده خود قرار دهید، مط همسر شما واقعا دوست دارند. نه خو توجه شما را به این موضوع احساس می کنید که باید غذاها و خوراکی های خاصی را در دسترس د قرار دهید، مطمئن شوید که اینها خوراکی هایی هستند که بچه ها یا واقعا دوست دارند. نه خوراکی هایی که خودتان می خواهید. این مسئله به این موضوع جلب می کند. زیرا صادقانه بگویم: برای کنترل و ی موفقیت آمیز محیط اینها اموری اساسی و مهم هستند.

می توانید به روش دیگری هم خودتان را گول بزنید به خودتان بگوید اگر از دست همه چیزهایی که بچه های شما دوست دارند خلاص شوید، آنها فکر می کنند که دیگر آنها را دوست ندارید. اجازه دهید در مورد منطق غلط مسئله فکر کنیم. باور شما این است که با دادن خوراکی به بچه های خود به آنها محبت می کنید در حالی که در حقیقت آنها را با غذاهای زیاد و کم ارزش مسموم می کنید و روزی آنها را به بیماری چاقی مبتلا می کنید. تغذیه ی خانواده با غذایی که از لحاظ مواد مقوی ضعیف است، نتیجه ای ناخوشایند دارد. و این کار چقدر احمقانه است؟

اجازه دهید این طوری نگاه کنیم: هرچه زودتر عادت تغذیه با غذای کم ارزش را در خانواده ی خود تعطیل کنید، ایجاد رفتارهای مفیدتر و سالم تر در زندگی آنها آسان تر است. مزایایی را که این نوع تغذیه در خانواده به ارمغان می آورد، در نظر بگیرید. شما و اعضای خانواده اندام بهتر و سالم تری خواهید داشت. و این جلوهای باور نکردنی از عشق است.

گام دوم

روند تغییر ذائقه و سلیقه را آغاز کنید این گام ساده، درست و معمولی تر از هر راه دیگری است و بر این منطق مبتنی است که غذاهای کم ارزش را از محیط خود دور می کنید، آنها را دور از چشم نگاه می دارید و با غذاها و خوراکی های بهتری جایگزین می کنید؛ به طوری که به انتخاب خوراکی های سالم تر و مفیدتر منتهی می شود. آشپزخانه ی خود را با خوراکی های زیر پر کنید:

(میوه)

سبزیجات

حبوبات سالم

گوشت های بدون چربی

فراورده های لبنیانی کم چرب (شیر، ماست، پنیر و غیره)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه