شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از ورزش سنگین تاثیری در کاهش وزن خود ندیده باشید در این مقاله به بررسی 5 حرکت برای تقویت عضلات شکم می پردازیم شاید بپرسید چرا ؟ برای اینکه بدن نمی تواند خود به خود تمامی اعضای خود را کاهش دهد پس سعی می کند در حالت پیشفرضی که قرار دارید بمانید در ادامه روش های کاهش وزن و همین طور حرکاتی برای تقویت عضلات شکم به شما ارائه می دهیم.

5 حرکت برای تقویت عضلات شکم

خوب است بدانید این فقط مشکل شما نیست. تقویت عضلات پایین شکم بسیار دشوار است. تقویت عضلات شکم . چون دقیقا جایی است که بدن بیشترین چربی اضافه را ذخیره می کند. همچنین هورمون استروژن در خانم ها به صورت طبیعی باعث تجمع چربی در این ناحیه می شود.

این حرکات عبارتند از :

  • حرکت Heel Tap
  • حرکت Mountain Climber
  • حرکت Scissor
  • حرکت Slider Pike
  • حرکت Straight Leg Raise

تقویت عضلات شکم

در ادامه توضیح کوتاهی در رابطه با هر حرکت و همینطور نحوه انجام دادن آنها برای شما قرار می دهیم. در ضمن برای لاغری نیز میتونید از محصول قرص لاغری رزبری کتون تمشک فروشگاه اسپینو استفاده کنید .

حرکت Heel Trap

به پشت روی زمین دراز بکشید، دست ها زیر باسن قرار بگیرد، زانوها خم شده و پاها را تا سطح یک میز بالا بیاورید ( مانند تصویر ). به آرامی یکی از دو پا را به طرف جلو بیاورید تا زمانی که پاشنه پا زمین را لمس کند، عضلات شکم را منقبض کنید تا کمک کند پایتان را دوباره بالا بیاورید، بلافاصله با پای دیگر حرکت را تکرار کنید.

حرکت برای تقویت عضلات شکم

حرکت Mountain Climber برای تقویت عضلات شکم

به حالت شنا روی زمین قرار بگیرید، اما این بار آرنج ها را خم نکنید، دستها صاف باشند و فقط کف دست روی زمین قرار بگیرد، بدن را بکشید و ران ها را در یک سطح قرار دهید. پای راست را بلند کنید و زانوی راست را نیز به طرف قفسه سینه و بین دو دست حرکت دهید.   در حالی که پای راست را سر جای اولش بازمی گردانید، پای چپ را بلند کنید و زانوی چپ را به طرف قفسه سینه و بین دو دست حرکت دهید.

با نهایت سرعتی که در توان دارید حرکت را با دو پا یکی پس از دیگری انجام دهید. هسته بدن را منقبض نگه دارید و به هیچ وجه باسن را بالا نکشید.

5 حرکت برای تقویت عضلات شکم

حرکت Scissor برای تقویت عضلات شکم

به پشت دراز بکشید، دست ها پشت سر قرار بگیرد، سر و شانه ها را از زمین بالا بیاورید. از عضلات شکم استفاده کنید، پاها را به آرامی از روی زمین بلند کنید، و روی هوا ضربه قیچی را انجام دهید ( مانند تصویر ). هر بار یکی از پاها را بالا و دیگری را پایین قرار دهید. دقت کنید که از گردن برای اجرای حرکت استفاده نکنید و یا چانه را به طرف جلو نیاورید.

تقویت عضلات شکم

حرکت Slider Pike برای تقویت عضلات شکم

برای انجام این حرکت به دو اسلایدر یا دو حوله نیاز دارید. مانند حرکت شنا روی زمین قرار بگیرید اما دو آرنج را خم نکنید، دست ها صاف باشد و فقط کف دست روی زمین قرار بگیرد، دو پا نیز روی اسلایدر یا حوله باشند. عضلات پایین شکم را منقبض کنید و پاها را به طرف دست ها و باسن را به طرف بالا بکشید. به آرامی پاها را به طرف عقب و حالت شروع ببرید. اگر حرکت برایتان سخت است می توانید هر بار تنها یکی از پاها را به طرف جلو بیاورید.

5 حرکت برای تقویت عضلات شکم

حرکت Straight Leg Raise برای تقویت عضلات شکم

به پشت دراز بکشید، دست ها را در دو سمت خود روی زمین قرار دهید و هسته بدن را محکم کنید. پاها را همانطور صاف و با هم به آرامی از روی زمین بلند کنید، تا زاویه ۹۰ درجه آنها را بالا بیاورید، دوباره پاها را آرام روی زمین برگردانید. اگر در پایین کمر خود احساس درد می کنید، این حرکت را انجام ندهید.

5 حرکت برای تقویت عضلات شکم

موفق و پیروز باشید به فروشگاه ما هم یکسری بزنید ضرر نمی کنید 🙂

حتما به فروشگاه ما هم یک سری بزنید بهترین گزینه برای لاغری سریع

منبع

برچسب‌ها, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه