لاغری

555 راز لاغری

56- ماهی کم چرب

ماهی های کم چرب جایگزین عبارتند از: ماهی آزاد البته غیر پرورشی و انواع میگو

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری

57- ترجیح ماهی صید شده

ماهی های صید شده معمولا چربی کمتری نسبت به ماهی پرورشی دارند، مثلا ماهی آزاد ۴٪ چربی و نوع پرورشی آن ۱۰٪ چربی دارد

58- غذاهای دریایی

خیلی از غذاهای دریایی برای لاغری خوب هستند. جانوران دریایی فلس دار مانند میگو، شاه میگو و خرچنگ تقریبا عاری از هرگونه چربی و قند هستند

59- سوشی ایده آل است

برای کسانی که می خواهند لاغرکنند سوشی یک غذای ایده آل است زیرا کم چرب، پخته نشده و سرشار از پروتئین بسیار مفید بوده و به علاوه سیرکننده خوبی است

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری

60- پنیر به اندازه ی متعادل

مواد لبنی جزء مواد سالم تلقى می شوند. این امر برای پنیر هم صادق است اما بعضی از پنیرها دارای مقدار زیادی چربی هستند بنابراین باید با احتیاط مصرف شوند

61- فقط به ظاهر کم چرب

چربی تنها در پنیرهای خشک پنهان نمی شود بلکه پنیر تازه، پنیر کم چرب و موتزارلا نیز دارای چربی هستند

62- چرب اما مقوی

مواد لبنی چرب عبارتند از: پنیر پرچرب، پنیر تازه، موزارلا، انواع نوشیدنی های شیری و شیر پرچرب. جایگزین ها عبارتند از: پنیر کم چرب، شیر کم چرب، دوغ کم چرب وکشک

63- پنیر سفت برای رنده کردن

پنیرهای سفت مانند پارمزان و پکورینوی طعم دار برای رنده کردن خوب هستند. بیشتر پنیرهای سفت دارای پروتئین زیاد هستند و می توان آنها را ریزتر از بقیه پنیرها رنده کرد

64- پروتئین زیاد و چربی کم

پنیر گوسفندی و کشک پروتئین زیادی دارند ولی در عوض دارای چربی کمی هستند و چون دارای مزه ای خنثی می باشند می توان آنها را خوب ترکیب کرد. مثلا با تره؛ یا با نان خشک

65- چربی در هر ۱۰۰ گرم

قانون کلی برای مقدار چربی در توده خشک، پنیر تازه: 2 . 3؛ پنیر نرم: ۵٪؛ پنیر تکه شده: ۶٪ و پنیر سفت ۸٪ که اگر این مقدار ضرب شود مقدار چربی در ۱۰۰ گرم به دست می آید

66- شیر پرچرب سرشار از کالری

در هر نیم لیتر شیر پرچرب ۱۷گرم چربی و ۲۵ گرم قند شیر یا لاکتوز موجود است

67- نوشیدنی های شیری

اکثر نوشیدنی های شیری سرشاراز چربی و قند هستند؛ جایگزین های مناسب: دوغ کم چرب و کفیر می باشند

68- ماست میوه – تله ای از قند

خیلی از شرکت هایی که «ماست میوه» درست میکنند به جای اینکه از میوه های گران در ماست خود استفاده  کنند از شکر ارزان استفاده میکنند و برای خوش طعم شدن طعم دهنده های مصنوعی مصرف میکنند

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری

69- ترمزهله هوله خوردن

وقتی که وعده های اصلی غذای شما دارای هیدرات کربن باشد کمتر هوس میکنید بعد از وعده اصلی هله هوله بخورید. بنابراین مخصوصا موقع نهار درکم خوردن عدس، برنج، سیب زمینی پخته و انواع اسپاگتی و ماکارونی زیاده روی نکنید.

70- سیرکننده به مدت طولانی

مواد غذایی نشاسته ای مقدار زیادی کالری در بردارند اما کالری آن ها از کالری غذاهای پرچرب بیشتر سیر می کند به دلیل این که نسبت به مقدار انرژی حجم بیشتری دارند.

71- از بین برنده انرژی

از دست رفته مواد غذایی نشاسته ای کمک می کنند تا سطح انرژی که پایین آمده بالا برود. ترکیب ایده آلی از نشاسته و فیبر در نان خشک سبوس دار، نان چاودار و نان سوخاری موجود است.

72- فیبر در مواد غذایی

برای اینکه مواد نشاسته ای به اندام شما ضرر نزند و شما را مدت زیادی سیر نگه دارد باید فیبر زیاد و چربی کم داشته باشد.

73- مواد نشاسته ای دشمن وزن کم کردن

مواد نشاسته ای فراوان و بدون چربی هم می توانند وزن کم کردن را سختکنند مخصوصا که اغلب اوقات بخشی از میان وعده و شام را تشکیل بدهند.

74- ترکیب خیلی بد

آنچه در مورد شکر صدق می کند در مورد نشاسته نیز درست می باشد: مواد نشاسته ای مخصوصا در ترکیب با چربی مثلا ماکارونی با سس حاوی خامه، ناحیه پهلوها را چاق میکند.

75- آب بهترین نوشیدنی

برای این که بدن بتواند مواد حاصل از سوخت و ساز را دفع کند به صورت منظم به مایعات نیاز دارد. اما مایعات بدون کالری؛ به همین دلیل بهترین نوشیدنی آب است.

76- دو برابر مفید

نوشیدن آب لوله کشی به جای انواع آب معدنی نه تنها از نظر محیط زیست خوب است بلکه حتی به تناسب اندام نیز کمک میکند.

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری 555 راز لاغری

77- هضم منظم غذا

نوشیدن آب به طور منظم، فواید زیادی دارد. مصرف متعادل مایعات به جریان خون در ارگان های بدن کمک کرده وهضم غذا را منظم می کند.

78- همیشه در دسترس 

در خانه یا در محل کار یک شیشه بزرگ آب در دسترس قرار دهید و تاشب آن را تمام کنید. کسانی که مستقیم از شیشه نمی نوشند بایستی یک لیوان بزرگ داشته باشند تا از آن بنوشند.

79- چای بدون قند 

چای بدون قند نیزیک نوشیدنی ایده ال ) است. علاقه مندان به چای، یک قوری چای درست می کنند و صبح دو فنجان می نوشند و باقی آن را درفلاکس برای بقیه روز گرم نگه می دارند.

80- مواظب باشید: تله

نوشیدنی ها باید قاعدتا بدون کالری باشند. مواظب باشید! چون اکثر نوشیدنی های لایت و آب معدنیهای طعم دار دارای قند هستند در نوشیدنی های میوه ای نیز قند به اندازه فراوان وجود دارد.

81- انواع نوشیدنی های لایت

اگر هوس کردید که حتما یک نوشیدنی شیرین بنوشید پس بهتر است که یک نوشیدنی لایت بدون کالری بنوشید تا یک نوشیدنی معمولی

82- چاق کننده هایی که فکرش را هم نمی کنید

توجه: نه تنها نوشابه هایی مانند کوکاکولا و غیره قند زیاد دارند بلکه آیس تی، آب سیب، آب پرتقال و بقیه نوشیدنی ها و نیز نوشیدنی های انرژی زا و آب های معطر نیز دارای قند هستند.

83- مواظب آب میوه ها باشید

آب میوه ها کالری میوه ها را به شکل | فشرده دارند اما دارای بافت های با ارزش آنها نیستند. پس بهتر است خود میوه ها را بخوریم تا اینکه آب آنها را بنوشیم.

84- قند، قند است

مواظب باشید حتی نوشیدنی های میوه ای بدون قند نیز اغلب زیاد شیرین هستند حتی اگر قند آنها تنها از میوه باشد.

85- آب میوه رقیق شده

اگر واقعا به آب میوه نیاز دارید میتوانید آن را با آب فراوان رقیق کرده و از نظر کالری نیز خنثی تر کنید. تازه آب میوه هایی که با آب معدنی یا سودا رقیق شده اند تشنگی را بهتر رفع میکنند.

555 راز لاغری

86- دور نوشیدنی های شیرین را خط بکشید

بیشتر کسانی که می خواهند لاغرکنند به دلیل مصرف نوشیدنی های شیرین چاق میشوند! کم کردن کالری از اینطریق کار آسانی است؟

87- مایعات کمتر سیر می کنند

غذای مایع با مقدار کالری معین کمتر از غذای جامد با همان مقدار کالری سیر کننده است.

88- آیس تی: چاق کننده

آیا از دوستداران آیستی هستید؟ متاسفانه آیستی هم به اندازه ی کوکاکولا و نوشابه های مشابه آن کالری دارد. جایگزین ها عبارتند از: انواع لایت همان نوشابه ها. به مراتب بهتر است که خودتان چای بدون قند درست کرده و در یخچال بگذارید.

89- نوشیدنی های گرم

نوشیدنی های گرم می توانند به | کم کردن وزن کمک کنند. گرما برای معده خوشایند است و به آدم احساس سیری میدهد.

90- چای های لاغرکننده

چای های لاغر کننده خوب حاوی چاشنی هستند. دارچین، زنجبیل، ریشه مگ، میخک و هل تأثیر احساس سیری را در نوشیدنی گرم بیشتر می کنند و می توانند به سوخت و ساز بدن کمک نمایند.

91- کافئین شاداب و سرحال می سازد

چای و قهوه کافئین دار، گردش خون را زیاد می کنند و بدین صورت مصرف کالری را نیز بالا می برند. مصرف نوشیدنی کافئین دار تا پنج بار در روز به سلامتی زیانی نمی رساند.

92- قهوه بدون شکر

خالص، با شیر یا با شیر و شکر؟!کسی که در طول روز زیاد قهوه شیرین می خورد لاغر کردن را برای خود سخت کرده است. اگر قهوه تان حتما باید شیرین باشد قند مصنوعی را جایگزین قند طبیعی کنید

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری 555 راز لاغری

93- کمک برای لاغری

لاغرکردن یعنی مصرف بیشتر میوه جات و سبزیجات و مصرف کمتر خوراکی های پرکالری و کم حجم

94- پوست ارزشمند میوه ها

پوست میوه و سبزی جات ارزشمندتر از این هستند که در سطل زباله جای گیرند. آنها دارای ویتامین و مواد معدنی زیاد هستند و علاوه بر آن فیبرهای سالم و سیرکنندهی بسیاری نیز دارند.

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری

95- میوه متناسب با فصل

تغذیه متناسب با فصل، علاقه به میوه و سبزیجات را افزایش می دهد زیرا این نعمت های طبیعی در فصل خون بسیار خوشمزه و گوارا به مرور گیرد

96- خوراکی های مورد علاقه

یک دسته از غذاهایی که مقدار قند آن ها خیلی کم است و برای لاغرکردن بسیار مناسب هستند به قرار زیر می باشند: انواع کاهو، کدو خورشی، گوجه فرنگی، تره فرنگی، کلمترشی، بروکلی، مارچوبه ، قارچ، عدس، لپه و لوبیا.

97- یخ زده تازه می ماند

سبزیجات یخ زده را به عنوان ذخیره نگه دارید؛ چرا که همانند انواع تازه آن هم سالم است و هم کم کالری و علاوه بر آن همیشه در دسترس است

98- تساوی خوشمزه آب و کالری

بمب های آبی= کالری های کوتوله. این تساوی برای سیب، پرتقال، انواع توت و نیز میوه های هسته دار مانند آلو، هلو و زردآلو صدق می کند. اما نه برای موز، کشمش و خرما

555 راز لاغری

99- میوه های خشک

میوه های خشک را تنها با آب زیاد میل کنید. این کار از فشردگی کالری آن ها کم کرده و توانایی آن ها را برای سیر کردن تقویت میکند

100- ترکیبات سیرکننده

حبوبات دارای مقدار زیادی پروتئین و همین طور فیبر هستند. این نوع ترکیبات زود سیر می کنند و شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارند

101- حبوبات

عدس، لپه و این نوع حبوبات دارای موادی هستند که مانع از هضم سریع نشاسته می شوند. به همین دلیل آن ها در سیر کردن شما تأثیر بسزایی دارند.

102- پروتئین زیاد و چربی کم

حبوباتی مانند عدس، لپه و غیره خیلی سریع سیر می کنند، سیری آنها طولانی مدت است و گذشته از آن پروتئین زیاد و چربی کمی دارند

103- کالری اضافه

شرکت های تولیدکننده برای رفع یک گرسنگی سطحی بین وعده های غذایی یا برای کم کردن اشتها همه گونه خوراکی را تولید کرده اند؛ مانند: انواع نوشابه ، انواع اسنک و هله هوله های متنوع و فریبنده. اما باید گفت که همه ی آن ها کالری اضافه دارند و موجب اضافه وزن می شوند.

104- انرژی زیاد

اسنک ها و خواراکیهای میان وعده ای در واقع کاملا مضر هستند و برای کارهای ما که اغلب کارهای ذهنی هستند و نه کارهای بدنی، انرژی بسیار زیادی در بردارند.

555 راز لاغری

105- میوه بین وعده

بهتر از انواع میوه و سبزیجات، میان وعده هایی برای ما وجود ندارد. چرا که مقدار آب آن ها زیاد و کالری آنهاکم است و گذشته از آن سرشار از مواد غذایی مقوی هستند

106- بدون چربی اما با قند

پاستیل ها و دیگر شیرینی جات هیچ چربی ندارند اما باز هم به عنوان لاغر کننده مناسب نیستند، زیرا قندی که در آن ها است مانع از لاغری ما می شود.

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری

107-مغزها

مغزها تنها وقتی می توانند چاق کنند که همراه با نوشیدنی های شیرین، میوه های خشک، نان یا چوب شور مصرف شوند بهتر این است که گردو، فندق و بادام زمینی را تنها بخورید.

108- دایره ی شیطانی

هنگامی که در بسته چیپس باز می شود سخت می شود آن را تمام نکرده کنارگذاشت؟ نمک و افزودنی های طعم دهنده محرک بزاق دهان هستند و خود این امر باعث زیادشدن اشتها می گردد و این چرخه تبدیل به دایره ی شیطانی می شود

109- جایگزین های اسنک

اسنک های چرب و چاق کننده این ها هستند: کراکر، نان و کره بادام زمینی، چیپس، سیب زمینی و مغزها. جایگزین آنها عبارتند از: گوجه، چوب شور، برنجک و نیز پاپ کورن بدون کره و پنیر

110- پاپ کورن تهیه شده در مایکروویو

پاپ کورن تهیه شده در مایکروویو کمترین کالری را دارا است. این نوع پاپ کورن های بدون چربی را می شود در بسته بندی های آماده از فروشگاه ها تهیه کرد

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری 555 راز لاغری

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری 555 راز لاغری

لاغری قرص لاغری کپسول لاغری رژیم لاغری 555 راز لاغری

لینک داخلی

لینک خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه